شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماهان

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان، تصریح کرد: این عمل غیرقانونی و تروریستی کار تازه از سوی آمریکایی ها نیست؛ این قبیل کارهای قانون شکنانه و ضد مفاد بین المللی در کارنامه آمریکا سرشار است.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: برخی از کشورهای دنیا همواره در هر مکان و هر فرصتی و نیز هر تریبونی که به دست می آورند، دایه دلسوزتر از مادر می شوند که باید آمریکا را مصداق بارز این امر دانست.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان، بیان کرد: این عمل غیرقانونی و تروریستی کار تازه از سوی آمریکایی ها نیست؛ این قبیل کارهای قانون شکنانه و ضد مفاد بین المللی در کارنامه آمریکا سرشار است. حال، تروریست را باید چگونه معنا کنیم؟ آمریکا در هر بعد و بخشی با کارهای غیرانسانی و ضدبشری خویش واژه تروریست و تروریسم را برای همه جهانیان معنا کرده است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: آمریکایی ها که اکنون در خاورمیانه به بهانه های واهی چمبره زده اند، چگونه به خود اجازه می دهند که یک هواپیمای مسافربری با تعداد زیادی مسافر بی دفاع که همگی یا شهروند ایرانی بوده اند یا لبنانی این گونه برخوردی داشته باشند؟.

دریایی افزود: آمریکایی ها با این کار خود و با استفاده از نیرنگ به دنبال این بودند که پدافند هوایی سوریه دچار اشتباه انسانی و راداری شود و برای سرنشینان هواپیمای ماهان حادثه بیافریند که این عمل نفس واقعی تروریست را به جهان نشان می دهد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: تهدید هواپیمای مسافربری ماهان توسط هواپیمای های جنگنده اف ـ ۱۶ آمریکا چه توجیهی به جز تلاش این کشور متخاصم برای ایجاد موج تنش در منطقه می تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ اعتماد و اعتباری به آمریکا و قول هایش نبوده و نیست، اظهار کرد: تهدید هواپیمای مسافربری ماهان و زخمی شدن تعدادی از مسافران این هواپیما توسط آمریکایی ها تنها یک معنا می تواند داشته باشد و آن این است که نیروهای تروریستی آمریکا از هر فرصتی برای جنایات ضدبشری خود استفاده می کنند همانند آنچه در که فرودگاه بغداد روی داد و منجر به شهادت سردار سلیمانی گردید.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان افزود: بی شک تهدید هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکایی ها در مجامع بین المللی باید رسیدگی شود و مشخص گردد که هدف از این تهدیدها چه می تواند باشد؟!

وی یادآور شد: اگر تجربه خلبان هواپیمای مسافربری ماهان نبود، اکنون شاهد حادثه ای دلخراش برای مسافران این پرواز بودیم.

دریایی در پایان  گفت: این عمل تروریستی آمریکایی ها علیه هواپیمای مسافربری ماهان ضرورت خروج بی قید و شرط نیروهای نظامی بیگانه به ویژه آمریکا از خاورمیانه را مسجل تر کرد، بنابراین از سازمان های بین المللی درخواست داریم که این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha