جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن عز الدین عضو فراکسیون مقاومت

حوزه/ حسن عزّالدین به حادثه هواپیمای مسافربری ماهان اشاره کرد و گفت: این حادثه اولین اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران نیست؛ چراکه در سال ۱۹۸۸، آمریکا هواپیمایی ایرانی با ۲۷۰ مسافر را هدف موشک قرار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن عزّالدین عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در گفتگویی تلویزیونی به حادثه هواپیمای مسافربری ماهان که به بیروت پرواز داشت، اشاره کرد و گفت: این حادثه اولین اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران نیست؛ چراکه در سال ۱۹۸۸، آمریکا هواپیمایی ایرانی که ۲۷۰ مسافر در آن بود را هدف موشک قرار داد. آمریکا به ویژه بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، تلاش می کند که تمامی قوانین و قید و بند ها را زیر پا بگذارد تا به دولتی تروریست تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در این هواپیما مسافران ایرانی، لبنانی و سوریه ای حضور داشتند و هر هواپیمایی مسافربری از کشوری که از آن عبور می کند، اجازه می گیرد و سازمان هواپیمای مسافربری باید سلامت آنان را حفظ کند، گفت: حضور آمریکا در آسمان و زمین کشور سوریه، حضوری غیر شرعی و غیر قانونی است و این حضور اشغالگری به شمار می رود، لذا این اقدام، تجاوز و جنایتی است که توسط هواپیماهای جنگی علیه هواپیمای مسافربری انجام گرفته و اگر عنایت الهی نبود، منجر به فاجعه می شد و اوضاع سیاسی خطرناکی به وجود می آورد.

عضو فراکسیون مقاومت تصریح کرد: دولت آمریکا حامی، پشتیبان و محافظ امنیت دشمن صهیونیستی است و آن را بخش جدایی ناپذیر امنیت ملّی خود می داند و روابط میان آن دو، فوق روابط راهبردی است؛ چرا که آمریکا در زمینه امنیت، نظامی، اقتصادی و سیاسی کاملاً از رژیم اشغالگر حمایت می کند. آمریکا و اسرائیل در دشمنی با ایران متحد هسنند، برای اینکه ایران پرچم فلسطین و تعیین سرنوشت مستقلانه را برافراشته است.

الموسوی: اقدام آمریکا علیه هواپیمای ایرانی، اقدامی تروریستی است

ابراهیم الموسوی عضو فراکسیون مقاومت در پیامی در شبکه های اجتماعی نوشت: تجاوز جنایتکارانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، اقدامی تروریستی است که نزدیک بود به یک فاجعه وحشتناک انسانی منجر شود.

وی افزود: تمامی جامعه بین الملل و مسئولین ذیربط باید در این خصوص موضع گیری کنند که این تجاوز را محکوم کرده، واشنگتن را مجازات و کرامت و  حقوق بشر را حفظ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha