چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هواپیما

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به به حادثه ناگوار سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، چند سؤال اساسی را طرح و از اظهار نظرهای احساسی و نسنجیده برخی مسئولان انتقاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به حادثه ناگوار سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین و کشته شدن تعدادی از هم وطنان و دیگر اتباع غیرایرانی، گفت: سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین برای همه ما حادثه ای دردناک بود که این مصیبت را به خانواده های بازماندگان تسلیت عرض می کنیم، ولی در این میان چندین نکته مهم وجود دارد که نباید به راحتی از کنار آنها بگذاریم.

فرافکنی های رسانه ای، پیروزی بر آمریکا را به حاشیه نبرد

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: سقوط هواپیمای مذکور یک اتفاق بود و نباید فرافکنی های رسانه های بیگانه، پیروزی تاریخی و بزرگ ایران اسلامی در انهدام پایگاه نظامی آمریکایی ها در« عین الاسد» را به حاشیه ببرد که این خواسته غربی ها به ویژه شخص ترامپ است.

استاد حوزه ادامه داد: اکنون اولویت ما تداوم و تقویت جبهه مقاومت است و جنگ های رسانه ای و هجمه های تبلیغاتی نباید هرگز ما را از مسیر اصلی مان که همان آرمان های امام راحل است، منحرف کند و به حاشیه ببرد.

اظهار نظرهای نسنجیده برخی مسئولان

حجت الاسلام والمسلمین عربیان اظهار کرد: برخی از مسئولان به صورت احساسی و شاید هم از روی بی تدبیری بیانیه ها، اطلاعیه ها و.... صادر می کنند که بی شک باید در آینده آماده عواقب این حرکات نسنجیده باشیم.

احتمال وجود عنصر نفوذی

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: مسئله دیگری که ذهن هر انسان باهوش و نکته بینی را به خود معطوف می سازد، یحتمل بودن وجود یک عنصر نفوذی دشمن است، فرضیه ای که فاصله زیادی با حقیقت ندارد.

چه دلیلی داشت از لحظه برخاستن هواپیما تا زمان سقوط فیلمبرداری شود؟!

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نکته جالب اینجاست که خود شخص ترامپ همان لحظه اول این حادثه اعلام کرد که هواپیمای مذکور توسط موشک های ایرانی ساقط شده است! سئوال اینجاست که وی از کجا بدین صراحت این خبر را اعلام می کند و در ضمن چه دلیلی داشت از لحظه برخاستن این هواپیما تا لحظه سقوط آن فیلمبرداری شود؟!.

صدای دشمن از حلقوم برخی داخلی ها بیرون می آید!!

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با انتقاد از مواضع برخی از مسئولان کشوری در قضیه هواپیمای مسافربری، اظهار کرد: متاسفانه این روزها صدای دشمن از حلقوم برخی از داخلی ها و حتی خودی ها بیرون می آید!! که جفایی بزرگ در حق انقلاب، نظام و ملت است و حرف هایی که اینان به زبان می آورند همان حرف هایی است که در اتاق فکر دشمنان رد و بدل می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه به علت این همه هجمه رسانه ای دشمنان درباره هواپیمای مسافربری اوکراینی اشاره کرد و گفت: تلاش های رسانه ای دشمن در بحث سقوط هواپیمای اوکراین بی شک برای فراموش شدن از بین رفتن پایگاه نظامیان تروریستی آمریکا در «عین الاسد» است.

شرکت بوئینگ امکان هدایت از راه دور را داشته است

وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون به معنای عملی در برابر قلدری های آمریکایی ایستاده است و به آنها ضربه های مهلکی زده است، بیان کرد: هواپیمای اوکراینی ساخت شرکت بوئینگ آمریکا بود و مجهز به سیستم ناوبری ماهواره ای بر پایه سیستم مرکزی هم بود یعنی از سوی شرکت سازنده امکان هدایت از راه دور را داشته است!.

مخالفت مهندسین پرواز ایرانی

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: سئوال دیگری که در ذهن مخاطبین خطور می کند این است که چرا با وجود مخالفت مهندسین پرواز ایرانی، با اصرار مهندسین پرواز اوکراینی پرواز انجام می شود؟ که این خود جای تأمل دارد.

دلیل چرخش سریع و حرکت به سمت بزرگترین پایگاه پدافندی غرب تهران چه بود؟!

حجت الاسلام و المسلمین عربیان بیان کرد:  سئوال دیگر اینکه چرا هواپیمای مسافربری اوکراینی در کریدور رسمی هوایی پرواز نکرده است؟! و دلیل چرخش سریع و حرکت به سمت بزرگترین پایگاه پدافندی غرب تهران چه بوده است؟!.

ترامپ و پمپئو اولین افرادی که هدف قرار گرفتن هواپیما را مطرح کردند/ از کجا می دانستند؟!

این استاد حوزوی ادامه داد: سئوال دیگر اینکه آیا خلبان عمدا حرکت کرده است؟، آیا نقص فنی داشته است؟ آیا سیستم ناوبری هواپیما هک شده است؟ و پرسش دیگر اینکه اولین افرادی که هدف قرار گرفتن هواپیما را مطرح کردند ترامپ و وزیر خارجه آمریکا بودند و باید از خود پرسید که اینان از کجا اطلاع داشتند؟.

خلبان اطلاع نداده، یا سیستم صوتی قطع  و یا از دسترس خارج شده بود؟

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: چرا خلبان هواپیمای مذکور نقص فنی را به اطلاع برج مراقبت فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام نکرده بود! و بدون اطلاع برج مراقبت مسیر خود را تغییر می‌دهد! خلبان اطلاع نداده است یا سیستم صوتی قطع یا از دسترس خارج شده بود؟.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اگر از نگاه دیگری به موضوع نگاه کنیم دلایل بسیاری برای روی دادن این حادثه دلخراش به ذهن هر انسان بامنطق و منصفی خطور می کند.

سیستم پدافندی در شرایط جنگی قرار داشته است

 استاد حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: همانطور که همه خبر داریم در زمان رخ دادن این حادثه دو کشور ایران و آمریکا به صورت صدردرصد در حال آماده باش بودند و سیستم پدافندی ایران به ویژه سیستم پدافندی در غرب تهران به صورت آماده باش کامل بود، زیرا آمریکا عملا تهدید کرده بود که قصد دارد 52 نقطه حساس ایران را با موشک بزند، لذا مقصر جلوه دادن ایران در این قضیه نهایت بی انصافی است، چون در شرایط جنگی و در مقابل پرواز مشکوک هواپیمای اوکراینی، روی دادن این حادثه یحتمل می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: طبق قوانین بین المللی پروازهای غیرنظامی و نظامی به صورت رسمی به مراجع مربوطه اعلام می شود و کریدورهای پروازی آنان نیز اعلام می شود، ولی در شب این حادثه دلخراش بسیاری از عوامل دست به دست هم دادند که این اتفاق روی دهد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: زمانی که سیستم پدافندی ایران در حالت آماده باش کامل و صدردرصد است و سیستم ها به صورت خودکار فعال شده اند و در مقابل هم تماس صوتی با خلبان قطع می شود و هم اینکه هواپیمای مذکور به سمت یک مرکز بزرگ نظامی و حساس تغییر جهت می دهد بی شک این امر باعث ایجاد حساسیت و بالا بردن احتمال حمل موشکی از سوی آمریکایی ها را تقویت می کند و همین امر باعث می گردد که سیستم پدافندی ایران برای جلوگیری از خسارت های بسیار کلان انسانی و جانی دست به این اقدام بزند.

اگر به جای هواپیما، موشک های «کروز» بودند، وضعیت کشور چه بود؟

وی با اشاره به اینکه باید اذعان کرد که این تصمیم، تصمیم بدی بود، گفت: این تصمیم گیری در نگاه اول بد و به دور از انصاف است، ولی اگر این هواپیما، موشک های «کروز» آمریکا بودند حال وضعیت کشور چه بود؟.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: البته بنده نمی خواهم که به صورت کامل و یکجانبه این اقدام را تایید کنم، ولی منصفانه نیست که مقصر اصلی را یگان پدافندی سپاه بدانیم، زیرا اپراتورهای حاضر در محل مجبور بودند که در 10 ثانیه تصمیم بگیرند که متاسفانه نتیجه این تصمیم اینگونه شد.

رسانه ها احساسی عمل نکنند

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: در همین جا از رسانه ها، مسئولان و... درخواست داریم که در این حادثه نظرات شخصی و احساسی خود را اعمال نکنند، زیرا دشمن می خواهد با پررنگ کردن این حادثه دلخراش جنگ رسانه ای و تبلیغی بزرگی علیه نظام و ملت ایران برای لاپوشانی شکست های خود در روزهای اخیر به راه بیندازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حميد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    3 4
    باسلام مطالب خوب و قابل تامل بود اميدوارم مسئولين دلسوز با دقت كامل بررسي كنند ومطمئن باشيد دست منافقين و نفوذي هاي دشمن در كار بوده تا بااين روش زحمات سپاه را كم اهميت جلوه دهند وبعد از مدتي دوباره شروع به تخريب سپاه بكنند
  • مهندس جون DE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 2
    بایستی مجلس و کمیسیون امنیت ملی فوری کارگروهی تشکیل دهند و هرچه سریعتر تمام، جزئیات را روشن کنند برای اذهان عمومی٬ تا زحمات سپاه و ارتش ضایع نشود . نصر من الله و فتح قریب
  • رضا IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 0
    مدیر حوزه درباره جنگ الکترونیک نظر داده؟ چرا هیچی سرجاش نیست؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
      0 0
      یک طلبه موفق باید مسلط به علوم روز و زبانهای زنده دنیا باشد .
  • فردویب IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    1 1
    من دانشجوی دکترای دانشگاه فردوسی نرم افزار ، تایید میکنم.
    • Abbas CA ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
      0 0
      کجاش به نرم افزار ربط داشت که تو تایید میکنی؟؟
  • سید IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 1
    دشمن احمق ما آمریکا باید ریشه کن شود تا شاهد این همه فاجعه درکشور نباشیم.
  • محسن IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    0 0
    هر عزیزی درقامت خویش سخن بگوید دفاع بد از تخریب مستقیم ناثیرش به مراتب بیشتراست هیچ توجیهی ندارد باید جبران کرد همه عزاداریم بهترین عزیزان کشورورهبری را ا زدست داده ایم ودرمقابل نباید رشادت های فرزندان ملت درتحمیل قدرت نظامی ایران اسلامی رابه امریکا در کمترین زمان فراموش کرد وشرینی های این پیروزی رابا جیره خواری برای مکارپیر ودشمن خونی ملت امریکادرکام مردم تلخ کرد
  • ارمان IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    2 2
    واقعا متاسفم که هیچ کس تو این کشور تو جایگاه خودش صحبت نمیکنه.مدیر حوزه علمیه کردستان رو چه به اینکه بخواد نظر تخصصی بده در مورد سقوط هواپیما.خجالت بکشین بابا.این همه جوون پرپر شدن حالا نشستین اون بالا دارین توجیه میکنین
  • هشام میرزازاده جایروند IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    پهباد امریکایی از پایگاه ایالت ویرجینیا بدون سرنشین وکاملا خودکار کنترل و حتی شلیک میکند با حمل 4 موشک همانند پهبادی که سپهبد شهید سلیمانی وفرمانده حشد الشعبی شهید ابو مهدی المهندس را ترور ودر فرودگاه مدنی یعنی مردمی .دوم هواپیمای اوکراینی دارای سیستمی است که شرکت سازنده میتواند پرواز را گنترل کند کولیدوری و ارتباط را قطع و وصل کند از انجایی که جی پی ار اس حمل ونقل هوایی را کاملا در مواقع ضروری کنترل کند هواپیمای اوکراینی مسافربری امریکایی بود وامریکا توان قطع ارتباطات را دارد بر روی این هوا پیما وسند ان طبق گفته اوکراینی ها ناخواسته اعلام کردن که هواپیما تحت بقول خودمان عمل جراحی کامل قرار گرفت قبل از پرواز به ایران 4 روز قبل روز حادثه خلبان وکمک خلبان وتکنسین ها عاجز از ارتباط با فرود گاه شدن بر اثر نقص فنی که از مدار خود خارج شده همزمان 4 هواپیمای f35وارد حريم مرزي ايران ميشوند وبر ميگردن واز دریای مدیترانه یک موشک کروز که به سمت جمهوری اسلامی ایران شلیک میشود وهنگام شلیک 400 تا 500 متر ارتفاع میگیرد وسپس ارتفاع ان طبق نقشه که داده شده بود به ارتفاع 75 متری زمین حرکت و نزدیک مرزهای جمهوری اسلامی موشک به اصطلاح نظامی توسط اپراتورها خودکشی میکند اینجا چند فروند بر میگردند ولی یک موشک کروز از صفحه رادار گم میشود واعلام وظعیت حد اقصی درجه اماده باش دفاعی برای سرنگونی موشک کروز رادارها اعلام میکنند ولی هواپیمای اوکراینی ساخت امریکا که دستکاری شده بود چند روز قبل از پرواز به ایران و طبق برنامه موقع بازگشت هواپیما به اوکراین طبق برنامه موشک سرعت 700 کیلومتر فرض از مرز تا تهران حدودا 8 دقیقه همزمان با شروع پرواز هواپیمای مسافر بری به نقطه رینگ یا حفاظت مراکز حساس نظامی اطراف تهران با فا صله 6 دقیقه پرواز یعنی کروز و هواپیما دقیقا همون جایی که هوا پیمای اوکراینی باید تلاقی بشود 10 ثانیه رهائی پدافند ضد هوائی و درخواست از خلبان میشود توسط پدافند بعد از دو بار اخطار اما امریکائیها کار خودشان را در اوکراین انجام داده بودند و کادر پدافند حق مسلم خود دانست هیچ جوابی از شیئ ناشناس در روزهای بحرانی نشان نداد جواب نداد وشلیک تنها راه پدافند بود حالا باید دنبال لاشه موشک کروز بگردیم در عراق ویا انموقع امریکائیها کدام منطقه داعش یا گروهای تکفیری را هدف قرار داد قطعه تعويضي هوابيما
  • Abbas CA ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    0 0
    با این تحلیلت واقعا!!
  • ن،ب US ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    واقعا منظور این جناب شرلوک هولمز از این افاضات چی بود؟چه نتیجه ای میخواست بگیره خدامیدونه .ترامپ از کجا میدونسته؟؟؟؟؟؟یعنی میخواد بگه ترامپ وسپاه‌‌ با هم بله؟؟؟؟؟؟واقعا یعنی چی؟