سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای لبنان : امروز جهان به وضوح می فهمد، زمانی که امام خمینی گفت آمریکا شیطان بزرگ است و از جهانیان خواست شعار مرگ بر آمریکا سر دهند، یک حقیقتی موضوعی را بیان کرد و این اقدام تنها یک موضع سیاسی یک حکومت در قبال حکومت دیگر نبود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای به مناسبت سالگرد امام خمینی گفت: سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی می گذرد و همچنان جمهوری اسلامی ایران که ایشان بنیان نهاد از پیشرفت و توسعه ای به پیشرفت و تحول بزرگتر وارد می شود. مطمئناً امام خمینی از عالم بالا بر امت نظر می کند و می بیند حکومتی که تأسیس کرده به این پدیده جهانی تبدیل شده و محور مقاومت امت به شمار می رود و این محور به رهبری ایران سدّ قدرتمندی در برابر ایالات متحده آمریکاست.

موضع امام خمینی در قبال آمریکا یک حقیقت است

این تجمع افزود: امروز جهان به وضوح می فهمد، زمانی که امام خمینی گفت آمریکا شیطان بزرگ است و از جهانیان خواست شعار مرگ بر آمریکا سر دهند، یک حقیقتی موضوعی را بیان کرد و این اقدام تنها یک موضع سیاسی یک حکومت در قبال حکومت دیگر نبود.

تجمع علما ادامه داد: ایالات متحد آمریکا بیشتر کشور های جهان حتی روسیه و چین را تحریم اقتصادی می کند، ویروس می سازد و در جهان انتشار می دهد، سعی می کند از طریق معامله قرن مسئله فلسطین را حذف کند تا سرزمین را از اهالی آن سرقت کند و با ظلم و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسد و بگوید که این رژیم در تمامی اراضی فلسطین حق دارد و قدس پایتخت آن است و ملت فلسطین از سرزمین خود آواره شده و هیچ حقی برای بازگشت ندارد. آمریکا تمامی پیمان نامه های سازمان ملل متحد را نقض کرده و حتی ارزش های انسانی و دینی را زیر پا گذاشت.

علمای لبنان با بیان اینکه انتظار امام خمینی از ملت آمریکا و دعوت ایشان از آنان برای قیام علیه دولت خود، امروز در برابر چشمان ما اتفاق افتاد، گفتند: اکنون صد ها نفر از ملت آمریکا علیه نژادپرستی به خیابان ها ریخته اند و به اقدام پلیس جنایتکار در قتل شهروند سیاهپوست آفریقایی به نام "جورج فلوید" اعتراض کرده و برای بیان ناراحتی خود از رنج ها و ظلم دولت آمریکا فریاد زدند "ما می خواهیم نفس بکشیم". این مسئله تأکید می کند که استکبار جهانی که همان آمریکاست رو به نابودی است و ریشه کن شدن رژیم صهیونیستی بعد از نابودی شیطان بزرگ، حتمی خواهد شد.

امام خمینی از آغاز از مقاومت اسلامی لبنان حمایت کردند

تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: امام خمینی از آغاز از مقاومت اسلامی لبنان حمایت کرد و شنیدیم که می گفت، جهاد حزب الله حجتی بر علمای جهان است و بار ها به ما گفت که شما پیروز خواهید شد و این چیزی است که اکنون با حمایت های ایشان تحقق یافته و آمریکا از طریق تحریم های اقتصادی به دنبال ضربه زدن به مقاومت لبنان است تا مردم گرسنه را به مقابله با مقاومت سوق دهد و خلع سلاح آن را مطالبه کند. سفیر ایالات متحده آمریکا در لبنان با مسئولین لبنانی دیدار های تهدید آمیز داشته است.

سلاح مقاومت رمز عزّت و کرامت ماست

این تجمع در پایان گفت: در سالگرد ارتحال امام خمینی می گوییم که گرسنگی راهی برای تحمیل سیاست های شیطان بزرگ بر ما نخواهد بود و آنچنان که امام خمینی خواسته، ما حامی وطن خود خواهیم بود و با جان خود از آن دفاع خواهیم کرد و با تمسک به سلاح مقاومت که رمز عزّت و کرامت ماست، همچنانکه امام خمینی گفت، پیروزی هم پیمان ما خواهد بود. معادله سه گانه ارتش، مقاومت و ملت به عنوان نماد وحدت ملّی در مقابله با تهدید های رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند که آخرین آن ورود رژیم صهیونیستی به جنوب شهرک العدیسه بود که با سه تانک و نفربر به منطقه مورد منازعه پیش رفت و با واکنش ارتش و موضع قاطع دولت لبنان مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha