جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدحسین کبیریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که سرانه مطالعه کتاب در کشور بسیار پایین است، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر مطالعه کتاب تاکید دارند و این ایام فرصت خوبی است تا هر فردی نسبت به سلیقه خود به مطالعه کتاب اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه در خانه ماندن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وظیفه همه افراد جامعه است، اظهار داشت: در خانه ماندن هم عقلاً و هم شرعاً وظیفه همه افراد است مگر در غیر مواردی که اضطرار شدید است، چون اضطرار تکلیف را برمی دارد، اما اگر می خواهیم بیماری کرونا به زودی از جامعه ریشه کن بشود همه مردم باید نکات و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان این که کم شدن تماس ها و اجتماعات در کنترل و مهار ویروس کرونا موثر می باشد، ابراز داشت: عقل حکم می کند انسان برای حفظ سلامتی خود از ارتباطات، دیدارها و تجمعات غیرضروری پرهیز کند و علاوه بر این؛ حق الناس و رعایت حقوق دیگران که وظیفه شرعی و عقلی است حکم می کند برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از اجتماعات غیرضروری پرهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این که حوزه های علمیه و مراکز دینی در رعایت توصیه های بهداشتی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا پیشقدم بودند، بیان داشت: وقتی مسئولین وزارت بهداشت، مراجع بزرگوار و مقام معظم رهبری تاکید دارند که همه آحاد جامعه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، توصیه ها و اصول بهداشتی را رعایت کنند، در اینجا بر همه مردم لازم است که این توصیه ها را عملیاتی بکنند.

وی با بیان این که از تهدید موجود باید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، ادامه داد: مردم ایران مردم باعاطفه و با احساسی هستند و ایام نوروز فرصتی بود برای صله ارحام و جویا شدن از احوال همدیگر، اما امسال به جهت بلیّه کرونا همه ما از آن فضایل محروم هستیم و باید تلاش کنیم از فرصت ماندن در خانه استفاده های مناسب داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان این که در خانه ماندن فرصت مغتنمی برای تحکیم روابط بین اعضای خانواده است، گفت: با توجه به مشغله های کاری که والدین داشتند و فرصت کافی برای بودن با فرزندان فراهم نبود به نظرم هم اکنون فرصت مناسبی است تا پدر و مادرها بتوانند وضعیت روابط خانوادگی را مورد ارزیابی قرار بدهند و با روحیه دادن و ایجاد فضایی معنوی و صمیمی بین فرزندان، روابط حقیقی اعضای خانواده را مستحکم کنند.

وی با بیان این که سرانه مطالعه کتاب در کشور بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: بارها بزرگان ما به خصوص مقام معظم رهبری بر مطالعه کتاب تاکید داشتند و این ایام فرصت خوبی است تا هر فردی نسبت به سلیقه خود به مطالعه کتاب اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با اشاره به روزهای پایانی ماه رجب، افزود: علمای بزرگوار ماه رجب را سرآغاز سیر و سلوک معنوی می دانند و چقدر خوب است که از فرصت این ایام وقت بیشتری را برای دعا، نماز، مناجات و استغفار اختصاص بدهیم و برای سلامتی همه مردم و دفع این بلیّه از جهان دست به دعا برداریم. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha