پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 889889
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
مسافرت

حوزه/ سفر کردن و حضور در تجمعات یکی از راه‌های اصلی انتقال سریع ویروس کرونا است. برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در خانه بمانید.

به گزارش خبرگزاری حوزه منصرف شدن از سفر یکی از راه‌های متوقف کردن انتقال زنجیره ایی کرونا در این روزها است. مردم دنیا کنار همه بیم و امید هایشان از این که ویروس کرونا چه زمانی مهار می‌شود، از هر روشی برای آلوده نشدن به آن استفاده می‌کنند. کارهایی مانند رعایت نکات بهداشتی را انجام می‌دهند و از کارهایی نظیر سفر کردن منصرف شده اند.

حضور در اماکن پر جمعیت و هم چنین سفر کردن به حدی خطرناک است که سازمان جهانی بهداشت هشدار درمورد آن را جزو اولویت‌های اول خود قرار داده است. بسیاری از مردم دنیا قید سفر را دست کم برای عبور از این دوره و جلوگیری از شیوع بیماری زده اند. همین نیز دلیلی برای خالی ماندن مکان‌های گردشگری و ضرر سنگین شرکت‌های بزرگ توریستی و هواپیمایی دنیا شده است.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی اعلام کرد در سال جاری میلادی ضرر و زیان شیوع کرونا به این صنعت حدود ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این یعنی بسیاری از مسافران و گردشگران خانه ماندن را به سفر پر خطر ترجیح داده اند.

فرقی نمی‌کند سفر هوایی، ریلی یا با خودرو شخصی باشد. هنگام سفر اغلب مسافران با بدن درد، خستگی ناشی از تغییر آب و هوا و ضعف سیستم ایمنی بدن مواجه می‌شوند و این تغییرات بدن مسافران را حین سفر بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهد. هم چنین سرویس‌های بهداشتی عمومی بین راه، پمپ بنزین ها، رستوران‌های مسیر و خرید و تجمع در مراکز و فروشگاه‌های بزرگ شهرهای توریستی نیز ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

اگر فردی بعد از سفر متوجه شد به ویروس کرونا مبتلا شده، باید اطلاعات سفرش را به پزشک بدهد. فراموش نکنید سفر به شهر و روستاهای دوردست می‌تواند دسترسی شما را به خدمات پزشکی تخصصی کاهش دهد. پس به خاطر خودتان، خانواده و دیگران در خانه بمانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha