شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از همگی خواست برای تحقق منافع ملت عراق از طریق دولت جدید، از جمله استقلال این ملت و مقابله با چالش های امنیتی و اقتصادی تلاش کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از همگی خواست برای تحقق منافع ملت عراق از طریق دولت جدید، از جمله استقلال این ملت و مقابله با چالش های امنیتی و اقتصادی تلاش کنند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، گفت: پس از یک دوره سختی و درد و رنج طولانی، دولت جدید تشکیل شد و امیداوریم همگی متوجه باشند که این دولت بر روی ویرانه های دولت های قبل بنا شده، لذا باید با روح همکاری و همبستگی برای تحقق اهداف این ملّت تلاش کنند تا شاید بتوانیم از این مرحله دشوار و حساس عبور کنیم.

این عالم عراقی نسبت به استمرار کشمکش ها و اختلافات سیاسی برخی سیاستمداران هشدار داد.

آیت الله مدرسی بر ضرورت تضرع به درگاه خداوند متعال و توبه و تلاش همگانی برای خدمت به این ملت تأکید کرد و گفت: ما نیازمند یک نسیم الهی هستیم تا حالمان را خوب کند و اصلاح شویم و تعصبات و اختلافات را کنار گذاشته و راه همکاری را در پیش گیریم.

ایشان ادامه داد: عراق امروز گریبانگیر ده ها مشکل است، امّا برخی از سیاستمداران و توطئه گران که خارج از دایره قرار دارند، هرگز به ملت عراق و سرنوشت آن فکر نمی کنند، بلکه به دنبال دستیابی به منافع بیشتر به حساب این ملت هستند و این کار را از طریق سوء استفاده از آشوب سیاسی یا مشکلات مختلف انجام می دهند.

آیت الله مدرسی نسبت به ادامه توطئه های طرف های توطئه گر علیه ملت عراق هشدار داد و گفت: این توطئه ها در قبال ملتی که امتحان خود را پس داده است، هرگز سودی نخواهد داشت، همچنانکه توطئه های پیشین آنان بی نتیجه ماند و منجر به پشیمانی شدید شد.

شیوع ویروس کرونا، نیاز انسان به بُعد روحی را آشکار کرد

ایشان در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: فاجعه شیوع ویروس کرونا، یک مشکلی حقیقی را در سطح اجتماعی در جهان آشکار کرد و آن نگاه تک بُعدی به حقایق است، به این صورت که جریان هایی که خود را سکولاریسم می نامند، توجهی به بُعد روحی انسان نداشتند.

آیت الله مدرسی در ادامه با بیان اینکه سکولارها می خواهند که زندگی در این جهان بدون خداوند باشد و تصرف و تسلط خداوند متعال بر آفرینش و همچنین مجموعه ارزش های زندگی را انکار می کنند، افزود: بخواهیم یا نخواهیم روح در جسم انسان تأثیر می گذارد.

این عالم شیعه بر ضرورت اصلاح مسیر و شیوه زندگی با توبه به سوی خداوند متعال، اصلاح خطاها و همبستگی فراگیر برای مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و از رهبران کشور های جهان به خاطر عدم همکاری جدّی برای یافتن راهی در جهت کاهش استمرار شیوع ویروس کرونا و همچنین از افزایش شمار قربانیان انتقاد کرد و گفت: آنان به جای این اقدامات، به دنبال این هستند که اولین بار چه کسی باعث شیوع کرونا شد و دیگران را متهم می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha