چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق، نسبت به خطر موج فرهنگی مادی که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی به فرزندان ما می رسد و سعی در بزرگ سازی افراد کم اهمیت و الگو قرار دادن برای جوانان ما دارند، هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در جریان استقبال از وحید الداموک الاعرجی، رئیس سادات الاعرجیه در کربلای مقدس و هیئت همراه وی، نسبت به خطر موج فرهنگی مادی که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی به فرزندان ما می رسد که سعی در بزرگ سازی افراد کم اهمیت و الگو قرار دادن برای جوانان ما دارند، هشدار داد.

ایشان این تلاش ها را «بیل های مکانیکی» برای نابودی جامعه عراق توصیف کرد که با تخریب خانواده و سپس طایفه شروع شد و با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ های انحرافی که هیچ ربطی به جامعه ما ندارد به نابودی کشور منجر شد.

آیت الله مدرسی افزود: اسلام به خانواده عنایت داشت و توجه زیادی به آن داشت و نظام مشخصی برای آن قرار داد که آن را از شر فتنه ها مصون می دارد، زیرا آن تصویر کوچکی از جامعه و رکن اول آن است و آن اساس و زمینه ساز ثبات جامعه و دژی از دژ های ایمان است. اگر خانواده اصلاح شود کل جامعه اصلاح می شود و اگر آن فاسد شود کل جامعه فاسد می‌شود.

ایشان ادامه داد: خانواده در اسلام به معنای کوچک پدر، مادر و فرزند و همچنین به معنای وسیع‌تر آن یعنی طایفه، در جامعه و زندگی یک نهاد مقدس است، بنابراین دشمنان و صاحبان فتنه در درون و بیرون بر آن آمدند تا بنای آن را ویران کنند و هستی آن را نابود کنند و پایه‌ها و ستون‌هایش را تضعیف کنند و به آن ضربه بزنند.

این عالم عراقی به پاسداری و دفاع از آن با ساختن آن بر اساس اصول و ارکان و مبانی اسلام و دوری از افکار انحرافی که سعی در تضعیف آن دارند، دعوت کرد.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه خانواده ظرف ارزش های دینی و اخلاق حسنه است، بنابراین هر چه بیشتر این ارزش ها را در آن بکاریم برای جامعه بهتر است، تاکید کرد: پاسخ به زندگی و بهره مندی از آن به خانواده مصونیت می بخشد، آن را تقویت می کند و باعث پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر می شود.

ایشان شیوخ عشایر را علاوه بر دانش و آشنایی با آداب و سنن عشایری، به فهم دین و شناخت احکام شرعی و کوشش در جهت یادگیری فنون تعلیم و تربیت فراخواند، زیرا این امر توانایی مقابله با موج خشونت آمیز ایده های انحرافی و فرهنگ های بیگانه و پرورش نسلی قوی که می تواند با چالش های مختلف روبرو شود را به شیخ عشیره می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha