دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، علما، شیوخ عشایر و سیاستمداران مخلص را به اصلاح ذات البین و جلوگیری از ریختن خون، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، خردمندان این کشور از جمله علما، شیوخ عشایر و سیاستمداران مخلص را به اصلاح ذات البین و جلوگیری از ریختن خون در ماه محرم الحرام که خداوند متعال آن را به یاد حضرت سید الشهدا (علیه السلام) و ایام عاشورا شرافت بخشیده است، دعوت کرد.

ایشان تصریح کرد: حضرت رسول الله (صلی الله علیه وآله) در حدیث مشهوری فرمودند: « إِصْلاَحُ ذَاتِ اَلْبَیْنِ، أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ اَلصَّلاَةِ وَ اَلصَّوْمِ» (اصلاح میان مردم از تمام نمازها و روزه ها [ی مستحبی] برتر است) و همچنین خداوند متعال از زبان حضرت موسی بن عمران (ع) به برادرش فرمودند: « وأَصْلِحْ وَ لاٰ تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ».( [کار آنان را] اصلاح کن و راه فسادگران را پیروی مکن).

آیت الله مدرسی ادامه داد: اصلاح به معنی باقی ماندن در وضعیت موجود نیست، بلکه به معنی تلاش برای فراهم آوردن فضای مناسب برای اصلاح تمامی ابعاد فساد در کشور است.

این عالم عراقی بر ضرورت تلاش تمامی حکما و خردمندان کشور برای ارائه یک نقش راه در جهت نهضت و پیشرفت عراق به سمت جایگاه عالی و رسیدن به استقلال، آزادی، پیشرفت، عزّت و کرامت تأکید کرد.

ایشان در پایان از ملّت عراق خواست برای عراق و ملت آن و جلوگیری از فتنه هایی که آن را احاطه کرده، دست به دعا بلند کنند.

شایان ذکر است که عراق چند روزی است در پی معرفی "محمد شیاع السودانی" به عنوان نامزد نخست وزیری عراق، شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز از سوی جریان صدر و کشمکش میان گروه های سیاسی شیعه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha