جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق خواستار یهره برداری از ماه پر فضیلت رمضان در جهت تعالی و تکامل معنوی از طریق همدردی با دیگران و تلاش برای تحقق اهداف بزرگ شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق خواستار سرمایه گذاری ماه پر فضیلت رمضان در جهت تعالی و تکامل معنوی از طریق همدردی با دیگران و تلاش برای تحقق اهداف بزرگ شد و گفت: خوشبختی در سایه بدبختی دیگران تحقق پیدا نمی کند.

ماه رمضان روحیه مهربانی و همکاری را در انسان بر می انگیزد

ایشان با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه مهمان نوازی پروردگار از بندگان است و هر چقدر انسان از ابعاد این ماه آگاه باشد، بیشتر می تواند از آن استفاد کند، بیان داشت: اولین منافع عروج انسان به سوی پروردگار در این ماه، این است که انسان به زندگی و مردم پیرامون خود، نگاه مثبتی دارد و خواهان خوشبختی همگی است.

آیت الله مدرسی ادامه داد: ماه رمضان روحیه مهربانی و همکاری را در انسان بر می انگیزد تا با آنچه خداوند به او عطا کرده حتی با یک سخن نیکو به دیگران رسیدگی کند.

ماه رمضان ماه قرآن کریم است

این عالم شیعه با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه قرآن کریم است، افزود: لازم است که مومن برای قرائت قرآن کریم، گوش فرا دادن و تدبر در آیات قرآن کریم، برنامه ریزی کند.

ضرورت محاسبه نفس در این ماه و تزکیه آن از طریق توبه از گناهان و بازگشت به سوی خداوند

ایشان بر ضرورت محاسبه نفس در این ماه و تزکیه و پاکی آن از طریق توبه از گناهان و بازگشت به سوی خداوند سبحان تأکید و تصریح کرد: این ماه فرصتی برای بازگشت، توبه و رهایی از آتش است و بدبخت کسی است که این ماه بگذرد و از بخشش الهی محروم بماند.

رسانه ها و صاحبان قلم دست از منفی بافی بردارند و بر نقاط مثبت تمرکز کنند

آیت الله مدرسی از رسانه ها و صاحبان قلم خواست دست از منفی بافی بردارند و بر نقاط مثبت تمرکز کرده و به محبت، مهربانی و احترام متقابل دعوت کنند و در این ماه از مادیات و حزب گرایی که دوری کرده و به آخرت نگاهی الهی داشته باشند.

این عالم عراقی با بیان اینکه در این ماه همگی باید رویکرد خود را نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی تغییر دهد و از بالا به امور و حوادث نگاه کند و به حقایق بزرگ بنگرد، گفت: برای مثال در عراق، مشکلات عمومی مثل عقب ماندگی و فاصله طبقاتی در جامعه، شیوع ویروس کرونا که تمامی ابعاد زندگی را تحت الشعاع قرار داده و بیش از ده میلیون دانش آموز سال تحصیلی را از دست داده اند، باید حل و فصل شود و این مشکلات بزرگی است که تنها اختصاص به طبقه سیاسی یا اداری ندارد، بلکه همگی باید برای حل آن فکر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha