جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی با بیان آثار مثبت استغفار، عنوان کرد: بهترین و کامل ترین دعا، استغفار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در مراسم احیا شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران بیان کرد: انسان باید از لحظات خود در جهت سیر الی الله استفاده کند و از سرمایه‌های خود در این مسیر بهره ببرد.

وی افزود: انسان نیاز دارد تا اعمال خود را محاسبه کند که بداند از سرمایه‌هایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است، به چه شکل استفاده کرده است؛ کسی که نسبت به عملکردش محاسبه نداشته باشد، اعمالش، ثمره مطلوبی ندارد.

این استاد حوزه اظهار کرد: محاسبه اعمال دو ثمره بسیار مهم دارد که شکر و استغفار است؛ اگر می‌خواهیم از زندگی خود سود ببریم، باید اهل محاسبه باشیم و شب قدر، شب محاسبه و استغفار است.

وی گفت: شب نوزدهم ماه رمضان، شب مشخص شدن تقدیر و شب بیست و یکم، شب تثبیت آن تقدیر است؛ همچنین در شب بیست و سوم نیز، تقدیر جهانیان به دست مبارک امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، تقریر و امضا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی تصریح کرد: پس از محاسبه نفس، باید از اعمال درستی که انجام داده‌ایم شکر الهی را بجا آوریم و برای اعمال اشتباه و گناه نیز به درگاه خداوند استغفار کنیم؛ اگر حتی انسان مرتکب بدترین اعمال و گناه کبیره هم شده باشد، نباید از بخشش خداوند نا امید شود و باید به درگاه الهی بازگردد و توبه کند.

وی با اشاره به برکات استغفار، عنوان کرد: کمترین ثمره استغفار، نگاه خداوند و توجه به بنده گنهکار است؛ همچنین برکت دوم استغفار این است که گناه را محو میکند و زنگار قلب را از بین می‌برد.

این استاد حوزه اضافه کرد: برکت دیگر استغفار، افزایش رزق است، در آیه دهم سوره نوح نیز خداوند می‌فرماید که با استغفار، در رزق و نسل، برکت ایجاد می‌شود.

وی دور شدن غم، گرفتاری و بلا را از آثار دیگر استغفار عنوان کرد و بیان کرد: بهترین و کامل ترین دعا استغفار است؛ روایتی از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که می‌فرمایند، هر زمان دیدید که از در و دیوار بلا نازل می‌شود، تنها از درگاه خداوند، طلب بخشش و استغفار کنید.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha