شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، نسبت به بی توجهی در انجام وظایف و مسئولیت ها در عرصه تربیتی و آموزشی هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در دیدار با دکتر باسم السعیدی رئیس دانشگاه کربلای معلی، نسبت به بی توجهی به انجام وظایف و مسئولیت‌ها در عرصه تربیتی و آموزشی هشدار داد و این امر را هشدار نسبت به خطر بزرگی دانست که حتی پس از مدتی عواقب خطرناک آن به ملت بازخواهد گشت.

ایشان افزود: مسؤولان باید مسؤولیت ها را بر عهده بگیرند و برای پیشبرد وضعیت آموزشی در سطح وزارتخانه های معارف و وزارت تحصیلات عالی تلاش کنند.

آیت الله مدرسی به چند نکته اساسی اشاره کرد که به پیشرفت وضعیت علمی عراق کمک می کند و این نکات شامل موارد زیر است:

اول: تبیین رسالت و اهداف کلی نظام آموزشی در عراق و تثبیت آنها از نظر قانون اساسی و قانونی کلی و تلاش در پرتو آن در تمامی برنامه های آموزشی.

دوم: به چشم اندازی روشن از آنچه می خواهیم به آن برسیم نیاز داریم و اینکه مشکلاتی را که جوامع از آن رنج می برند و باید از طریق برنامه های درسی مدارس و دانشگاه ها برطرف شود، شناسایی کنیم.

سوم: توسعه علمی دانشگاه ها با بهره گیری از تجارب کشورهای مختلف در این زمینه، توسعه روش های مطالعه و بهره مندی از فناوری های روز و شبکه های اینترنتی در فرآیند تدریس.

چهارم: پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای دانشجو برنامه ریزی شود، مشروط بر اینکه در این برنامه ها وضعیت هر دانشجو و توانمندی های فکری و مهارتی او در دوران تحصیل و قبل از فارغ التحصیلی و آنچه در آینده می تواند ارائه دهد، بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha