جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق با اشاره به اینکه اظهارات اخیر بغداد و اربیل در جهت منافع ملت عراق نیست، ابراز امیدواری کرد که مرحله جنگ به پایان برسد و بعد از آزاد سازی تمامی اراضی عراق از لوث گروهک تروریستی داعش، مرحله سازندگی آغاز شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق با اشاره به اینکه اظهارات اخیر بغداد و اربیل در جهت منافع ملت عراق نیست، ابراز امیدواری کرد که مرحله جنگ به پایان برسد و بعد از آزاد سازی تمامی اراضی عراق از لوث گروهک تروریستی داعش، مرحله سازندگی آغاز شود.

ایشان در بیانیه هفتگی خود با بیان اینکه اظهارات تند و آتشین میان اربیل و بغداد در جهت صلح داخلی نیست، بر ضرورت برپایی عدالت تاکید کرد و افزود: خداوند متعال می فرمایند: « وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى».

آیت الله مدرسی در این بیانیه به گسترش روح محبت و الفت میان ملت عراق و بیان درس همزیستی مسالمت آمیز و اصلاح بر اساس قرآن حکیم و نهضت امام حسین (علیه السلام) که اکنون در مناسبت آن به سر می بریم دعوت کرد.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: مرحله بعد از جنگ بسیار سخت تر از مرحله خود جنگ است؛ چرا که در آن باید با فتنه هایی که به در پی جنگ و غیر آن بوجود می آید مبارزه و آن را کنترل کنیم.

ایشان بر ضرورت برپایی عدالت بعد از جنگ داخلی تاکید کرده و یاد آور سخن خداوند شد که می فرمایند: «وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ» و ساختن کشور بر اساس محبت بسیار سخت تر از فتنه انگیزی و خواسته هایی است که به هیچ خیری منتهی نمی شود.

آیت الله مدرسی در خصوص اجرای باقی مانده بندهای قانون اساسی عراق گفت: باید از طریق توافق های دو طرفه و بدون درست کردن مشکلات انجام شود.

این عالم شیعی تصریح کرد: ما از برادرانمان در اقلیم کردستان می خواهیم تا از حوادث بعد از همه پرسی عبرت بگیرند و به غیر خود و غیر عراق تکیه نکنند و با ملت عراق بیش از بیش در آمیزند و از تجربه کشور جنوب سودان که همچنان از مصیبت های بعد از جدایی منفور رنج می برد، عبرت بگیرند؛ همچنین نگرانی بیش از حد ملت کاتلونیا از تلاش برای تجزیه این کشور بهترین نمونه عصر حاضر است.

آیت الله مدرسی خواستار انجام موارد زیر شد:

اول: تأسیس جریان های بی توجه به طائفه گری و دوئیت.

دوم: برقراری ارتباط میان اقتصاد اقلیم کردستان و با اقتصاد عراق و فراهم آوردن تمامی شرایط مناسب برای رشد و توسعه شمال عراق مانند سایر مناطق به ویژه مناطقی که از جنگ داعشی های تروریست خسارت دیده است.

آیت الله مدرسی در خصوص پیروزی های حاصل شده در الانبار گفت: ما امیدواریم پیروزی در این جنگ ها پایان مرحله درگیری و آغاز مرحله سازندگی زیر پرچم عدل، ارزش های دین الهی که به ما دستور داده امت وسط باشیم، باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha