جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی گفت: آزمایش های نظامی در آسمان عراق با تمامی عرف های بین المللی سازگار نیست و متأسفیم که آن را محکوم نکرده و هیچ موضع جدّی اتخاذ ننمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه مجازی نماز جمعه گفت: آزمایش های نظامی در آسمان عراق با تمامی عرف های بین المللی سازگار نیست و متأسفیم که آن را محکوم نکرده و هیچ موضع جدّی اتخاذ ننمود.

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه آزادی رسانه ای این اجازه را نمی دهد که به ملت ها و مقدسات آن تعرض شود، گفت: آنچه در روزنامه الشرق الاوسط منتشر شده، بیانگر دشمنی با اهل بیت (علیهم السلام) و انحراف از هویت رسانه ای است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی آزمایش های نظامی هوایی در آسمان بغداد و بر روی خانه های مردم، به معنی نقض حاکمیت و ایجاد رعب و وحشت برای مردم است و با تمامی عرف های بین المللی و پیمان نامه های راهبردی سازگار نیست، لذا این مایه تأسف است که دولت نه آن را محکوم کرده و نه موضع جدّی در قبال این تجاوز آشکار اتخاذ کرده است. چه معنی دارد که بغداد عرصه آزمایش های نظامی باشد.

خطیب جمعه بغداد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکل قطع برق، گفت: می گویند که آمریکا اجازه نمی دهد با شرکت آلمانی برای تأسیس پروژه های برقی در عراق قرار داد ببندیم؛ اینجا می پرسیم که حاکمیت و استقلال کجاست؟ این دلیلی است بر اینکه مشکلی در روند سیاسی وجود دارد و ما به دولت عراق تأکید می کنیم که وابستگی به آمریکا، عراق را تا ابد دست بسته نگه خواهد داشت.

وی اشاره کرد: وضعیت امنیتی و سریال ترور ها نسبت به خطری هشدار می دهد و هیچ کس نمی داند بعد از هشام الهاشمی نوبت چه کسی است. داعش اولین متهم در این ترور است، لذا گروه های پنهان داعشی تعقیب شود.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از تلاش های آستان حسینی و عباسی در حمایت از وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد و گفت: آستان های مقدس حسینی و عباسی شایسته هزاران تشکر است که از ادای حق آن عاجز است. دین همیشه با اعمال خیر همراه است و این چیز است که عتبات مقدسه به آن عمل کردند.

وی با اشاره به ورود عراق به مرحله سوم شیوع کرونا، از ملت عراق خواست حافظ سلامت خود باشند و به توصیه های پزشکی عمل کنند؛ چراکه خطر آن عمومی است و جایز نیست که آن را دست کم گرفت و به جان دیگران بی توجه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha