پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی سیستانی

حوزه/ علمای احساء، قطیف و مدینه منوره در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت روزنامه الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی، گفتند: اهانت به آیت الله سیستانی، توهین به تمامی شیعیان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای احساء، قطیف و مدینه منوره در عربستان، در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت روزنامه الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی، گفتند: اهانت به آیت الله سیستانی، توهین به تمامی شیعیان است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

قال الله تعالی فی محکم کتابه " إنما یخشی اللهَ من عباده العلماء". وقال رسول الله صلی الله علیه وآله: " العلماء ورثة الانبیاء ".

جایگاه علمای ربانی و تقدس آنان مورد توافق تمامی مذاهب اسلامی و شریعت های الهی است و اسلام بر ضرورت حفظ این جایگاه و قداست آن در نزد مسلمانان تأکید دارد؛ چرا که آنان امانتداران دین خداوند و دژ امت و هدایتگران آن هستند و برای وحدت، کرامت و عزّت امت تلاش می کنند.

حضرت آیت الله سید علی سیستانی، یک مرجع دینی مقدس و مورد احترام است که نماد شیعه در کشور ما و سایر کشور های جهان و مورد اعتماد تمامی مذاهب، طایفه های شیعه، سنّی و مسیحی ملت عراق هستند.

آیت الله سیستانی نقش بزرگی در حفظ استقرار و حاکمیت عراق داشته و فتوای جهاد کفایی معظم له در مقابله با تروریسم و تروریست ها و حفظ عراق در برابر تجزیه و عدم کشتار بی گناهان تأثیر بزرگی داشت.

علمای احساء، قطیف و مدینه منوره این اهانت روزنامه شرق الاوسط را به حضرت آیت الله سیستانی و به مراجع دینی و علما به صورت عام محکوم می کنند و این اقدام را اقدامی غیر مسئولانه، غیر اخلاقی و مغایر با حقیقت و حرفه رسانه ای می دانند.

این کاریکاتور نه تنها بی ارزش کردن نقش علمای دینی و مخدوش کردن آوازه ی آنهاست، بلکه موجب فتنه انگیزی و تهدید استقرار کشور می شود و روحیه طایفه گری را تقویت می کند.

براساس مسئولیت شرعی خودمان و تلاش برای حفظ وحدت جامعه و دوری از فتنه، از رسانه های رسمی و غیر آن می خواهیم به احساسات شهروندان شیعه احترام گذاشته و به هیچ عنوان به مراجع عظام دینی اهانت نکنند که توهین به آنان، به معنی توهین به همه شیعیان است.

قال رسول الله صلی الله علیه وآله: " من أهان فقیها مسلماً لقی الله تعالی یوم القیامة وهو علیه غضبان ".

حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: هر کس به فقیهی مسلمان اهانت کند، در حالی خداوند را در روز قیامت ملاقات می کند که خداوند از او خشمگین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha