جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 293826
۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳

مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی اعلام کرد: تکرار توهین به مقدسات از سوی دشمنان اسلام، جدی ترین واکنش ها را میطلبد تا توهین کنندگان دیگر جرات جسارت به مقدسات یک میلیارد ونیم مسلمان را نکنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: فیلم موهن اخیر، نه تنها شخص پیامبر و ارزش های اسلامی بلکه انسانیت را هدف گرفته است و همه آزادی خواهان جهان باید در برابر این توهینِ آشکار به پا خیزند.

این مجلس افزود: شایسته نیست که به بهانه آزادی بیان، به مقدسات دینی توهین نماییم و مایه خجالت است که غربی ها از مفاهیم ظاهرا حقوق بشر دوستانه، مقاصد شوم خود را پیگیری می کنند.

از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین قبانچی امام جمعه نجف و از اعضای ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق هم اقدام توهین آمیز دست های آمریکایی و صهیونیستی در این اقدام شنیع را محکوم کرد و گفت: دولت آمریکا باید رسما از مسلمانان عذرخواهی کند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا هم با تاکید بر مجازات عوامل فیلم موهن گفت: حضرت آیت الله سیستانی و دیگر مراجع نجف اشرف ساخت این فیلم موهن را محکوم کرده اند.

حجت الاسلام سیدعمار حکیم نیز با ابراز شگفتی نسبت به سکوت سران غربی در قبال این رفتار توهین آمیز گفت: این وظیفه بر دوش تمام مسلمانان است که از مقدسات خود دفاع کنند و در برابر توهین ها آرام ننشینند.

شیخ هادی دیناوی خطیب جمعه کوفه هم در واکنش به فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی از دولت عراق خواست سفیر آمریکا در بغداد را اخراج کند.

وی همچنین از پیروان سایر ادیان خواست انزجار خود نسبت به این اقدام توهین آمیز را به نمایش بگذارند.

مردم شهر نجف اشرف پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری تظاهر ات ، پرچم امریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

خاطر نشان می شود دیروز نمازگزاران عراقی بعد از نمازهای جمعه، شعارهای ضدامریکایی و ضد اسراییلی سر دادند و اخراج سفیر آمریکا از عراق را خواستار شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha