شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ درپی اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط در انتشار کاریکاتور موهن از آیت الله سیستانی، جمعی از علما و روحانیون عراق با انتشار بیانیه ای خواستار اقدام فوری دولت و پارلمان و احزاب شیعه و سنی عراق در محکومیت این اقدام موهن شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، درپی اهانت روزنامه سعودی الشرق الاوسط در انتشار کاریکاتور موهن از آیت الله سیستانی، جمعی از علما و روحانیون عراق با انتشار بیانیه ای خواستار اقدام فوری دولت و پارلمان و احزاب شیعه و سنی عراق در محکومیت این اقدام موهن شدند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بار دیگر شاهد گستاخی رسانه سعودی نسبت به مرجعیت دینی شیعه هستیم و همه می دانند شیوه وهابی های سعودی همواره فتنه انگیزی و اهانت به مراجع شیعه بوده و آنها از این شیوه دست برنخواهند داشت و همه باید متوجه این مسئله باشند.

همچنین توهین و حمله به ملت و مقدسات و مراجع عراق نیز شیوه گذشته این رسانه ها بوده است؛ دیروز با فتواهای تکفیری و دعوت به عملیات انتحاری و سیاست های خصمانه علیه مردم عراق و امروز به مرجعیت اهانت می کنند و گمان نمی رود که سعودی ها بخواهند گام های اصلاحی در رفتار خود با عراق بردارند.

اکنون روزنامه سعودی الشرق الاوسط با اهانت خود پرده از چهره واقعی آل سعود و اربابان خود در بی احترامی به جایگاه مرجعیت دینی برداشت و این در حالی است که آنها می دانند آیت الله العظمی سیستانی با فتوای خود در دفاع از عراق در برابر داعش از عراق و سایر کشورهای مجاور از جمله عربستان دفاع کرد.

از این رو ما از دولت و پارلمان می خواهیم موضعی صریح در واکنش به این اقدام اهانت آمیز به بزرگان ما اتخاذ کنند و از احزاب و جریان های سیاسی شیعه و سنی و کرد نیز می خواهیم از مرجعیت دینی دفاع کنند زیرا مرجعیت از عراق و حاکمیت آن دفاع می کند.

این نامه توسط علما و روحانیون زیر در تاریخ ۳/۷/۲۰۲۰ امضا شده است:

السید محمد الحیدری، السید محمد الحسنی، السید حمید الحسینی، الشیخ عقیل الشبکی، الشیخ محمد الاسدی، الشیخ وهاب الدراجی، الشیخ میثاق الحمیری، الشیخ رعد الباهلی، الشیخ یاسر الحمیداوی، الشیخ رشید البدری، الشیخ صباح الجبوری، الشیخ حسن الاسدی، الشیخ عباس الظالمی، الشیخ کاظم العبادی الناصری، الشیخ محمد التمیمی، الشیخ میثم البغدادی، الشیخ فجری الموصلی، الشیخ انور المعموری، الشیخ علی المسعودی ، الشیخ محمد النجار، السید جاسم الصافی، السید علی علی خان، السید نائل الموسوی، الشیخ حسن المحرابی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha