شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاب حوزه علمیه نجف اشرف

حوزه/ جمعی از فضلای حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای اقداماتی که برای حذف نقش مرجعیت در عراق صورت می‌گیرد را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای اقداماتی که برای حذف نقش مرجعیت دینی در عراق صورت می‌گیرد را محکوم کرده و مردم را به بصیرت در دین و دنیا دعوت نمودند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

﴿وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ لَا نَبْتَغِی الْجَاهِلِینَ﴾ (القصص: ٥٥)

و چون سخن لغوی (از دشمنان دین) بشنوند از آن اعراض کنند و گویند: اعمال ما از ما و اعمال شما از شما، بروید سلامت باشید، که ما هرگز مردم (هرزه گوی) نادان را نمی‌طلبیم.

صدق الله العلی العظیم.

در چند روز گذشته یک شخص با پوشیدن لباس روحانیت، شعاری مسموم سر داد که به دنبال حذف نقش مرجعیت نجف اشرف بود.

همگی از جایگاه و اهمیت مرجعیت مطلع هستند و می‌دانند که آن سوپاپ اطمینان عراق و نجات بخش کشور است.

هنگامی که خفاش‌های داعش به عراق نزدیک شد تا مقدسات را مورد هجوم قرار دهد، حضرت آیت الله سیستانی شمشیر فتوای جهاد کفایی را بیرون کشیدند و جوان و پیر در پاسخ به فتوای ایشان، به سوی میدان جنگ رفتند و با شعار دفاع از مقدسات از جان و مال خود گذشتند و سرزمین را از لوث داعش پاک کردند.

موضع گیری های آیت الله سیستانی جهان را متحیر و شگفت زده کرده است و حتی رهبر مسیحیان جهان متواضعانه برای دیدار با ایشان به نجف اشرف آمد و اخلاق، افکار و توصیه‌های معظم له را ستود.

ما این اقدامات کور را که به دنبال به حاشیه بردن نقش حوزه علمیه و مرجعیت دینی و حذف آن می‌باشد، محکوم می‌کنیم و تمامی مؤمنین را به بصیرت در دین و دنیا دعوت می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم خام فریادهایی که به دنبال جدا کردن مؤمنین از حوزه علمیه و مرجعیت دینی هستند، نشوند.

جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha