پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش حشد العتبات

حوزه/ همایش حشد العتبات با مشارکت علمای حوزه علمیه، نمایندگان دفتر مراجع تقلید و هیئت هایی از آستان های مقدس علوی، حسینی، عسکری و عباسی در نجف اشرف آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، همایش حشد العتبات با مشارکت علمای حوزه علمیه، نمایندگان دفتر مراجع تقلید و هیئت هایی از آستان های مقدس علوی، حسینی، عسکری و عباسی و شخصیت های دولتی و فرماندهان امنیتی عالی رتبه در نجف اشرف آغاز به کار کرد و به مدت دو روز در آستان های مقدس علوی، حسینی و عباسی برگزار شد.

پیروزی بزرگ گروهک تروریستی داعش، ثمره فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی بود

در این همایش شیخ مقداد حمود به نمایندگی از فرمانده یگان امام علی (علیه السلام) سخنرانی کرد و گفت: پیروزی بزرگ بر قدرتمندترین گروهک تروریستی تاریخ، ثمره فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی بود که رزمندگان حمایت کرد و بهترین اساتید و طلاب حوزه علمیه را راهی جبهه نبرد علیه داعش کرد و بسیاری از آنان در این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه حشد الشعبی و فرزندان آن با حمایت از مقدسات در برابر تروریست ها، در میان محافل مردمی محبوبیت یافته اند، افزود: باقی ماندن در این راه مشروط به تمسک به دیدگاه و توصیه های آیت الله سیستانی است و مخالفت با آن عاقبت خوبی ندارد.

شیخ الکعبی تصریح کرد: حشد العتبات، پاره تن حشد الشعبی و شاخه ای از درخت آن است و در جهت وحدت حشد الشعبی و عمل به وظیفه دینی و ملّی تلاش می کند.

آیت الله سیستانی در سخنرانی ها خویش بر منافع ملت عراق تأکید کردند

حجت الاسلام سید محمد یعلی بحرالعلوم استاد حوزه علمیه نجف اشرف با بیان اینکه تجربه پیروزی بر داعش ما را در ساختن کشور کمک می کند، افزود: فساد و تروریسم دو عنصری است که کشور ما را خسته کرده و مانع پیشرفت آن شده است.

وی اشاره کرد: آیت الله سیستانی در سخنرانی ها خویش بر منافع ملت عراق تأکید کرده و فرقی میان مذاهب و ادیان و قومیت ها قائل نبودند.

فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی معادله نظامی را تغییر داد

نجاح الشمری وزیر سابق دفاع عراق در این همایش با بیان اینکه فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی معادله نظامی را تغییر داد، اشاره کرد: تسلط داعش بر موصل موجب فروپاشیدن شیرازه کشور شد، امّا حشد مرجعیت دینی به عنوان عامل توازن و تغییر راهبردی در معادلات جنگی و سیاسی مانع آن شد.

شایان ذکر است که در این همایش کارگاه های آموزشی امنیتی، اداری، مالی، اطلاعاتی و سازمانی و همچنین نشست های بحث و بررسی موضوعات مختلف برگزار شد.

حشد العتبات متشکل از یگان امام علی (ع)، تیپ حضرت علی اکبر (ع)، یگان رزمی حضرت عباس (ع) و تیپ یاوران مرجعیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    حشد الشعبی نمی تواند درست باشد و عبارت اشتباهی است زیرا حشد موصوف و الشعبی صفت است و در زبان عربی صفت باید تابع موصوف باشد بنابراین اگر حشد الف و لام گرفت، شعبی نیز باید بگیرد: الحشد الشعبی و اگرحشد الف و لام نگرفت، باید شعبی نیز بدون الف و لام باشد: حشدشعبی... بنابراین حشدالشعبی کاملا اشتباه است و چنین عبارتی نه در زبان فارسی و نه در زبان عربی صحیح نیست ...