جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پیامبر اکرم

حوزه/ جمعی از روحانیون عراق اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرده و گفتند: اهانت روزنامه فرانسوی، تعرض آشکار به اعتقادات مسلمانان جهان و ارزش های آسمانی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعی از فضلا و روحانیون عراق با صدور بیانیه ای اهانت به نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) را محکوم کرده و گفتند: اهانت روزنامه فرانسوی، تعرض آشکار به اعتقادات مسلمانان جهان و ارزش های آسمانی است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اهانت یکی از روزنامه های فرانسوی به جایگاه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم)، تعرض آشکار به اعتقادات و احساسات مسلمانان در سرتاسر جهان و مخالفت آشکار به تمامی ارزش های آسمانی و انسانی است.

این اهانت به هر شکلی که باشد، مردود بوده و غیر قابل توجیه است و می تواند موجب گسترش فرقه گرایی و کینه توزی میان ملت ها شود و در جهت منافع تروریسم و افراطی گری بوده و زمینه را برای آن فراهم می کند.

جامعه بین الملل و نهاد های آن باید در مقابل اینگونه اقدامات مردود بایستند و به مسئولیت قانونی خود در حمایت از آرامش و امنیت جهانی عمل کنند.

ما همزمانی که این اهانت را محکوم می کنیم، ملت ها، دولت ها  و رسانه های جهان را به عمل به مسئولیت انسانی و اخلاقی خود برای جلوگیری از این اقدامات دعوت می کنیم.

باید کسانی که از این سازمان ها حمایت می کنند را رسوا کرده و تحت تعقیب قرار دهند، به ویژه که این اهانت تحت عنوان آزادی بیان توجیه می شود.

آزادی بیان مربوط به نقد علمی، تحلیل و پژوهش است، نه به سخره گرفتن اعتقادات و اهانت به رهبران و اعتقادات دیگران. این اقدام اهانت و تعرض تحریک آمیز است و هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد.

چرا انکار هولوکاست آزادی بیان نیست؟

این اقدام بیانگر وجود دستان خبیثی در پشت پرده این نهادهاست که در رأس آن استکبار جهانی و صهیونیسم قرار دارد.

جمعی از علمای عراق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha