پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ احمد قطان رئیس جمعیت قولنا و العمل لبنان

حوزه/ شیخ احمد القطان سیاست استکباری در تحریک احساسات مسلمانان را محکوم کرد و گفت: این اقدامات تحریک آمیز از طریق سوزاندن قرآن کریم در سوئد و اهانت روزنامه فرانسوی به رسول اکرم(ص) انجام گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد القطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" لبنان و روحانی اهل سنت، سیاست استکباری در تحریک احساسات مسلمانان را محکوم کرد و گفت: این اقدامات تحریک آمیز از طریق سوزاندن قرآن کریم در سوئد و اسلو و اهانت روزنامه فرانسوی به نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) انجام گرفت.

وی در سخنانی از سکوت مرگبار در این زمینه ابراز تأسف کرد و افزود: هیچ فریاد مؤثری را در محکومیت این اهانت نشنیدیم و این مشکل است. نقش دار الافتاها کجاست؟ مسلمانان کجا هستند؟ تنها فریاد محکومیت اندکی شنیدیم.

روحانی اهل سنت لبنان، از الازهر و کبار علمای عربستان سعودی و تمامی کسانی که در کشور های اسلامی فتوا صادر می کنند، خواست نسبت به این مجلات که به دین و پیامبر ما اهانت می کنند، موضع گیری قاطع و صادقانه داشته باشند.

وی همچنین موضع گیری های وقیحانه سیاسی فرانسه  که این اهانت را آزادی بیان می دانند را محکوم کرد و گفت: مسئولین فرانسوی می گویند که اقدام این روزنامه تعبیر آشکار آزادی بیان است، این در حالی است که رئیس جمهور فرانسه یک روزنامه نگار را به خاطر این که چیزی که او نگفته بود را نقل کرده بود، مورد توبیخ قرار داد.

شیخ القطان ادامه داد: در مقابل آنچه اعتماد و استقرار را بر هم می زند و احساسات میلیارد ها مسلمان را خدشه دار می کند و در مقابل اهانت به پیامبر ما، شاهد سخنان غیر مؤثر یا سکوت مرگبار از سوی رهبران دینی هستیم. حداقل تلاشی برای دفاع از حضرت رسول الله (ص) داشته باشند.

رئیس جمعیت "قولنا و العمل" در پایان گفت: به همین خاطر می گوییم که اوضاع بهداشتی ما را از اتخاذ موضع گیری بهتر منع می کند، امّا حداقل می توانیم اینگونه اقدامات و اهانت ها به حضرت نبی مکرم اسلام (ص)، قرآن کریم و تمامی مسلمانان را محکوم کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha