پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تودیع و معارفه

حوزه/ در مراسمی با تقدیر از حجت الاسلام راستگو، مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کوهسرخ، حجت الاسلام روح الله ناصحی مقدم به عنوان مدیر جدید مدرسه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی حیدری در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کوهسرخ به موضوع مدیریت در نگاه و اندیشه اسلام پرداخت و یادآور شد: از منظر قرآن کریم که می فرماید: «اِنَّ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَماناتِ‌ اِلی‌ اَهلِها»، مدیریت به عنوان یک امانت در اختیار انسان می باشد و از این رو امیرمؤمنان(ع) می فرمایند: «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»؛ در واقع، این خدمت و مدیریت چند روزی به صورت امانت در اختیار انسان است.

مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: انسان در راه خدمت و امانتی که در دست دارد، باید ببیند از فرصت پیش آمده چگونه استفاده کرده و خروجی آن چه بوده است؟

وی با بیان اینکه دومین بینش اسلام این است که مدیریت تکلیف است نه حق، چون حق، سود بردن و بهره‌مند شدن است اما تکلیف ادای دین است؛ مدیران مدارس خدمت در جمع طلاب را وظیفه خویش می دانند، ابراز کرد: از دیدگاه ایشان، خدمت در این عرصه نه یک حق بلکه یک ادای دین به امام زمان(عج) است که باید با اخلاص، تلاش و مجاهدت در تربیت طلاب علوم دینی اقدام کنند.

حجت الاسلام حیدری توجه به انجام مسئولیت را مهم خواند و افزود: طبق آیه «لیست علیهم بمصیطر»، مدیران مدارس بدون هیچگونه داعیه و به دور از کسب جایگاه، مقام و بحث مادی هستند زیرا نگرش اسلام نیز اینگونه می باشد بلکه دیدگاهشان خدمت با اخلاص و خدمتگزاری است.

وی با اشاره به موفقیت تحصیلی طلاب در منطقه های کاشمر، کوهسرخ و بردسکن، از همکاری و همراهی ائمه جمعه، روحانیون، اقشار مردم و نیز خیرین با مدارس علمیه این شهرها تقدیر کرد.

مدیر امور مدارس حوزه علمیه خراسان از خدمات مختلف حجت الاسلام راستگو در جایگاه مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کوهسرخ تقدیر و حجت الاسلام روح الله ناصحی مقدم را به عنوان مدیر جدید مدرسه معرفی کرد و از مسئولان، اساتید و طلاب آن خواست، حمایت های لازم را انجام دهند تا بالندگی بیش از پیش این مدرسه رخ دهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha