جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ |۵ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 15, 2024
اسماعیلی

حجت الاسلاماسماعیلی گفت: پرداختن به قوانین خاک خورده رفاهی، معیشتی و فرهنگی از مطالبات حوزه علمیه خواهران استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی بعدازظهر امروز به همراه جمعی از معاونین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان در دیدار با عبدالکریم جمیری، نماینده  بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: از مطالبات اصلی حوزه علمیه خواهران استان، پرداختن به قوانین خاک خورده رفاهی، معیشتی  و فرهنگی است مانند طرح ازدواج آسان که مصوب سال۸۴ است، و اگر در دستور کار قرار می گرفت و اجرا می شد، قطعا در طول این سالها آثار بسیار مطلوبی را شاهد بودیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، مطالبه دیگر حوزه علمیه را معیشت مردم و رفع تنگناهای اقتصادی برشمرد و گفت: ساماندهی معیشت مردم الان احتیاج به  یک حرکت جهادی دارد که با کمک مردم و جوانان می توان از این وضعیت عبور کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: ارتباط با بدنه جوانان شهرستان ها، سهیم نمودن آنان در تصمیم گیری های امور مهم استان و استفاده از نبوغ و تفکر آنان با تشکیل کمیسیون های متشکل از جوانان در پیشبرد امور  بسیار ضروری است.

فاطمه مجاهد، معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی و مشکلات به وجود آمده ناشی از عدم امکان ازدواج به موقع جوانان، گفت: حوزه علمیه خواهران استان آمادگی انجام هرگونه همکاری و هم افزایی لازم در طرح های کلان فرهنگی خصوصا در مسایل خانواده و ازدواج جوانان را دارد.

پگاه غفاری، معاون مالی مدیریت حوزه خواهران بوشهر نیز با اشاره به لزوم همکاری در ایجاد منابع پایدار برای حوزه خواهران، گفت: استان بوشهر، ظرفیت های بسیاری جهت ایجاد اشتغال برای جوانان را دارد که باید از این فرصت های موجود در جهت حل مشکل بیکاری جوانان استان استفاده کرد؛ در این بین باید حمایت های مالی لازم برای دستیابی حوزه علمیه خواهران به قدرت خود اتکایی مالی باید مورد توجه باشد.

در این دیدار عبدالکریم جمیری، نماینده مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مدیریت و معاونین حوزه علمیه خواهران استان، این نهاد را را دارای موقعیت تاثیر گذاری در استان برشمرد و افزود: قطعا از ظرفیت حوزه علیمه خواهران استان در زمینه های گوناگون بهره مند خواهیم شد.

وی با تاکید بر نقش بانوان در پیشبرد کشور،  خاطرنشان کرد: کمیته بانوان متشکل از جمعی از زنان نخبه  شهرستان و همچنین اساتید و طلاب خواهر تشکیل خواهد شد که در مسایل مختلف نمایندگی ما را یاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha