سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ "نایف بن دواود بن سلیمان" از موضع گیری های آیت الله سیستانی در دفاع از تمامی اقشار عراق قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که معظم له ایزدی ها را به عنوان فرزندان خود بپذیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "نایف بن داود بن سلیمان" رهبر معنوی ایزدی ها در عراق و جهان در پیامی به حضرت آیت الله سیستانی از موضع گیری های معظم له در دفاع از تمامی اقشار عراق از جمله ایزدی ها تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که آیت الله سیستانی ایزدی ها را به عنوان فرزندان خود بپذیرد و مهربانی و حمایت خود را شامل حالشان کند.

وی اشاره کرد: در طول تاریخ هیچ کسی را سراغ نداریم که همچون آیت‌الله سیستانی از ما حمایت کرده باشد؛ چراکه ایشان در دوره اشغالگری داعش در کنار ما ایستادند.

رهبر معنوی ایزدی ها تصریح کرد: ما چگونه فتوای تاریخی آیت الله سیستانی که گفتند، "ایزدی ها امانتی بر گردن ما هستند" و "زنان ربوده شده ایزدی، خواهران و دختران ما و آبرو و عزّت ما هستند و آن مایه آبروی تمامی عراقی های شریف و غیرتمند هستند" را فراموش کنیم.

داود بن سلیمان در پیام خود گفت: این موضع گیری والا در حافظه زمان جاودانه باقی خواهد ماند و آیت الله سیستانی به موضع گیری های خالصانه انسانی و ملّی معروف هستند و ایشان از تمامی اقشار عراق دفاع کردند.

وی تأکید کرد: ما در سایه مرجعیت حضرت آیت الله سیستانی احساس امنیت و آرامش می کنیم.

رهبر معنوی ایزدی ها در پایان بیان داشت: از آیت الله سیستانی  خواستاریم که ما را به عنوان فرزندان خویش بپذیرد. ایشان در سخت ترین شرایط ایزدی ها در طول تاریخ، ما را مورد لطف و حمایت قرار دادند.

شایان ذکر است که نمایندگان طایفه ایزدی ها در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی با حضرت آیت الله سیستانی دیدار کرده و ایشان در این دیدار گفتند: ایزدی ها امانتی بر گردن ما هستند.

همچنین در سال ۲۰۱۷ هیئتی از اقلیت های دینی با شیخ عبد المهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی دیدار کردند. این هیئت در این دیدار اوضاع نا به سامان ایزدی های عراق را برای آیت الله سیستانی بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    ای جانم حضرت آیت الله سیستانی