جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مجمع السابقون، گفت: نسل جدید پرشورتر، انقلابی‌تر و خیلی وقت‌ها از نظر دینی هم جدی‌تر پای کار هستند اما لازم است این تجربیاتی که شما در مسیر مبارزات انقلابی داشته‌اید، به نسل جدید منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار مجمع السابقون استان قزوین که در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: السابقون یعنی کسانی که در زمان غربت امام خمینی(ره) یاران ایشان بودند ولو اینکه از نزدیک ایشان را ندیدند اما دلداده امام راحل بودند.

وی تصریح کرد: السابقون کسانی هستند که کوله باری از تجارب مبارزان طول تاریخ را به دوش می‌کشند و بنا دارند این کوله بار زمین نماند و بر دوش اللاحقون قرار دهند و این عزیزان سرمایه معنوی و انسانی بسیار عظیمی محسوب می‌شوند و همواره سرمایه‌های انسانی و معنوی قیمتی‌ترین سرمایه به حساب می‌آید.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: از عزیزان السابقون یک خواسته مشترک داریم و آن اینکه از انقلاب اسلامی صیانت کنیم و این که تجارب انقلابی خودتان را حفظ می‌کنید، یکی از مصادیق صیانت از انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انقلابی بودن نسل جدید کمتر از نسل‌های گذشته نیست، افزود: نسل جدید پرشورتر، انقلابی‌تر و خیلی وقت‌ها از نظر دینی هم جدی‌تر پای کار هستند اما لازم است این تجربیاتی که شما در مسیر مبارزات انقلابی داشته‌اید، به نسل جدید منتقل شود.

وی بیان کرد: باید به نسل جدید بگوییم شرایط انقلاب چگونه بوده و مبارزان کارها را چگونه پیش برده‌اند. اعلامیه‌ها با سختی تکثیر می‌شد و به دست مردم می‌رسید و امکاناتی برای چاپ و تکثیر گسترده وجود نداشت و انقلابیون کارها را با مشقت پیش می‌بردند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: انقلاب اسلامی با رنج‌ها، مهنت‌ها و سختی‌های بسیاری به پیروزی رسید و ان‌شاءالله السابقون تلاش کنند تا آن دوران را به نسل جدید انتقال دهند و صیانت از انقلاب همین معناست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha