جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمای لبنان

حوزه/ علمای مسلمان و مسیحی لبنان در نشستی به حمایت از مطالبات قانونی و به حق که منجر به عدالت اجتماعی در سطح کشور شود، توصیه کردند و از معترضان خواستند حقوق و آزادی عمومی را رعایت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک نشست معنوی اسلامی مسیحی با حضور شیخ حسن عبد الله مفتی صور و جبل عامل، میخائیل ابرص اسقف مسیحیان کاتولیک صور، شیخ مدرار حبال مفتی صور، شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور، الیاس کفوری سراسقف مسیحیان صور، صیدا و مرجعیون و جمعی از روحانیون دینی برگزار شد.

حمایت از مطالبات قانونی و مسالمت میز بودن تظاهرات

روحانیون دینی در این نشست پیرامون تحولات اخیر به ویژه تظاهرات بحث و گفتگو کرده و به حمایت از مطالبات قانونی و به حق که منجر به عدالت اجتماعی در سطح کشور شود، توصیه کردند و از معترضان خواستند حقوق و آزادی عمومی را رعایت کنند.

ضرورت برداشتن گام های عملی برای حل بحران و بازگرداندن اعتماد ملی

حاضران در این نشست از مقامات و مسئولین ذیربط خواستند تا گام های عملی در جهت حل بحران و بازگرداندن اعتماد ملی بردارند و با زبان حکمت و آگاهی تعامل کنند.

علمای لبنان بر نقش ارتش و نیرو های امنیتی در حفظ امنیت، استقرار، حمایت از تظاهرات کنندگان و بازگشایی راه ها تاکید کردند و رسانه ها را به رعایت اخلاق حرفه ای رسانه و رساندن پیام به صورت مسالمت آمیز و با بیان خوب دعوت کردند.

توهین به شخصیت های دینی و ملی و تعرض به اموال عمومی محکوم است

روحانیون اسلامی و مسیحی، فعالان شبکه اجتماعی را به رعایت ادب، التزام به مبانی زندگی مشترک و امنیت ملی توصیه کرده و توهین به شخصیت های دینی و ملی و تعرض به اموال عمومی و خصوصی را محکوم کردند و بر استمرار پیگیری تحولات به ویژه اصلاحات اجتماعی و معیشتی تاکید نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha