دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل

حوزه/ شیخ حسن عبد الله مفتی صور و جبل عامل لبنان گفت: اتهامات فرقه ای و مذهبی گاه و بی گاه نوعی افراط گرایی است که ما آن را محکوم و رد می کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسن عبد الله مفتی صور و جبل عامل لبنان طی سخنانی گفت: اتهامات فرقه ای و مذهبی گاه و بی گاه نوعی افراط گرایی است که ما آن را محکوم و رد می کنیم و این همان چیزی است که از امام موسی صدر آموختیم که بینش ملی وحدت بخش و همزیستی اسلامی و مسیحی یک ثروت ملی است که باید حفظ شود و اینکه کثرت گرایی دینی اساس تمدن کشور لبنان است، ما فرقه گرایی را رد می کنیم و با آن مبارزه می کنیم.

وی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و نوار غزه، خاطرنشان کرد: این تجاوز نه تنها علیه یک گروه خاص یا به روستاهای لبنانی است، بلکه حمله به کل لبنان و نقض آشکار تمام حاکمیت و حریم لبنان است.

شیخ عبد الله بیان داشت: امیدوارم برخی از رهبران سیاسی، خطرناک بودن وضعیت را درک کنند و بر این اساس با آنچه در جنوب اتفاق می‌افتد تعامل کنند و این منطقه نباید منطقه‌ای برای درگیری سیاسی داخلی باشد، بلکه باید یک وحدت ملی باشد.

مفتی صور و جبل عامل اشاره کرد: آنچه در غزه از کشتار زنان، کودکان و سالمندان با سکوت بین المللی و انسانی و با خونسردی اتفاق می افتد، ارزش انسانیت را از دست می دهد، وجدان انسانی در معرض آزمون بزرگی قرار گرفته است، ما بر حق مردم فلسطین در بازگشت و ایجاد کشور مستقل به پایتختی قدس تأکید می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha