پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ عباس زغیب

حوزه/ شیخ عباس زغیب گفت: خواسته هایی که ملت لبنان از اقشار فقیر و متوسط به خاطر آن تظاهرات می کنند، خواسته ای به حق است و مسئولین باید به مطالبه گری مردم پاسخ دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عباس زغیب یکی از روحانیون شیعه لبنان با حضور در تظاهرات میدان دروس در بعلبک گفت: خواسته هایی که ملت لبنان از اقشار فقیر و متوسط به خاطر آن تظاهرات می کنند، خواسته ای به حق است و مسئولین باید به مطالبه گری مردم پاسخ دهند.

وی خطاب به ملت لبنان تصریح کرد: همیشه اراده ملت ها پیروز می شود؛ چراکه ملت زمانی که چیزی را بخواهد، باید تمامی سازمان ها به این خواسته پاسخ بگویند.

شیخ زغیب با بیان اینکه اراده طبقه سیاسی را به وجود می آورد و همین اراده آن را سرنگون می کند، گفت: مسئولین باید به خیابان بیاند تا درد مردم را دیده و برای پایان مشکلات اقتصادی به صورت جدّی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه ای طبقه متوسط نباشد، این نشان از فروپاشی آن کشور است، گفت: لبنان نیز طبقه متوسط ندارد، لذا اگر نظام لبنان نمی تواند زندگی باکرامت برای ملت فراهم کند، باید کنار برود.

این روحانی لبنان تظاهرات کنندگان را به حفظ مسالمت آمیز بودن حرکت خود دعوت کرد و بیان داشت: حرکتی که مسالمت آمیز باشد به پیروزی می رسد و نباید علیه اموال عمومی و خصوصی تعرض شود؛ چرا که هدف رفع ظلم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha