شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/مرکز مدیریت حوزه های علمیه، ضمن رد و محکوم کردن این لایحه، از دولت فرانسه و شخص امانوئل مکرون می‌خواهد تا از به حمله ادیان توحیدی دست کشیده و در مسیر تعامل و همدلی با شهروندان و مسلمان این کشور خود قدم بردارد، بدون شک عواقب و تبعات تصویب چنین لایحه ای که همانا جریحه دار شدن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان ترویج خشونت نفرت پراکنی و تروریسم است، بر عهده دولت فرانسه خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در بیانیه ای ضمن رد و محکوم کردن این لایحه، از دولت فرانسه و شخص امانوئل مکرون می‌خواهد تا از حمله ادیان توحیدی دست کشیده و در مسیر تعامل و همدلی با شهروندان و مسلمان این کشور خود قدم بردارد.

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به این شرح است:

در هفته گذشته و در شرایطی که جهان متاثر از ویروس کرونا است و همه دولت ها و ملت ها در حال مقابله با این بلیه هستند، شاهد ارائه طراحی ضد اسلامی از سویی دولت فرانسه و شخص امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور بودیم، در این لایحه که توهینی آشکار به دین و بنیان های دینی است، از اسلام به عنوان دینی مروج خشونت طلبی یاد شده است، این درحالی است که فرانسه بزرگترین جامعه مسلمانان در اروپا را را دارا است و همواره رهبران مسلمان در این کشور خواستار وحدت گروه‌های مختلف سیاسی و دینی در این کشور بوده‌اند. بدون شک پیامد اتخاذ چنین سیاستی از سویی دولت فرانسه نژاد پرستی، تنفر پراکنی نسبت به غیر فرانسوی ها و اسلام هراسی روزافزون در این کشور خواهد بود.

 به نظر می آید حمله به بنیان های دین اسلام در این برهه خطیر، بیش از آنکه اقدامی در جهت منافع ملی فرانسه باشد، در راستای نیل به مطامع سیاسی است، پر واضح است که این لایحه هرگز مورد حمایت همه مردم فرانسه نبوده و تنها موجب خوشحالی و جسارت بیشتر اقلیت تندرو ضد اسلامی در این کشور را فراهم خواهد کرد، گذشته از آن هیچ دولتی، حق ایجاد محدودیت در انجام اعمال عبادی و خدمات دینی ندارد و اتخاذ چنین رویکردی مصداقی از سلب حقوق شهروندی و تبعیض نژادی خواهد بود.

به دولت فرانسه پیشنهاد می دهیم به جای گزینش رویکرد امنیتی به شعائر اسلامی در این کشور از همراهی و حمایت از ارزش های دینی اخلاقی اصیل اسلامی وارد شود، زیرا در این صورت تصویب این لایحه، نه تنها مشکلی حل نخواهد شد، بلکه این کشور در بلند مدت به مشکلات روز افزونی مواجه شد.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه، ضمن رد و محکوم کردن این لایحه، از دولت فرانسه و شخص امانوئل مکرون می‌خواهد تا از حمله ادیان توحیدی دست کشیده و در مسیر تعامل و همدلی با شهروندان و مسلمان این کشور خود قدم بردارد، بدون شک عواقب و تبعات تصویب چنین لایحه ای که همانا جریحه دار شدن احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان ترویج خشونت نفرت پراکنی و تروریسم است، بر عهده دولت فرانسه خواهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha