جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الازهر

حوزه/ دیده بان الازهر مصر پاره کردن قرآن کریم و جسارت به آن از سوی به اصطلاح فعال نروژی را محکوم کرد و از اروپا خواست به مقدسات مسلمانان احترام بگذارد و جلوی این اقدامات جنایتکارانه را بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دیده بان الازهر مصر پاره کردن قرآن کریم و انداختن آب دهان بر روی آن از سوی فعال نروژی را محکوم کرد و از اروپا خواست به مقدسات مسلمانان احترام بگذارد و جلوی این اقدامات جنایتکارانه را بگیرد.

دیده بان الازهر در بیانیه ای گفت: وقوع اینگونه اقدامات افراط گرایانه در برابر چشم و گوش پلیس، دلیل آشکاری بر موافقت ضمنی با این جرایم است که با تا تمامی عرف ها و قوانین بین المللی تناقض دارد و تمامی ادیان و وجدان های بیدار آن را نمی پذیرند.

الازهر نسبت به افزایش نفرت میان فرزندان جامعه واحد هشدار داد و آتش زدن و پاره کردن قرآن کریم در نروژ و سوئد را اقدامی تحریک آمیز علیه میلیارد ها مسلمان در سرتاسر جهان دانست.

دیده بان الازهر خواستار تعیین مجازات شدید برای جلوگیری از احتمال وقوع اینگونه اقدامات در آینده شد و اهانت به قرآن را خطر بزرگی برای صلح و آرمش جوامع دانست و گفت: این اقدام موجب ایجاد نفرت، نژاد پرستی و تروریسم که اروپا در قرون وسطی از آن رنج می برد، می شود.

شایان ذکر است که دولت پاکستان در واکنش به آتش زدن نسخه ای از قرآن کریم در تظاهرات راستگرایان افراطی و ابراز نگرانی نسبت به این مسئله، سفیر نروژ را احضار کرد.

گروه راستگرای افراطی موسوم به "متوقف کردن اسلام در نروژ" در مقابل پارلمان این کشور در شهر اسلو تجمع کردند و یکی از اعضای این گروه نسخه از قرآن کریم را پاره کرد.

"لارس تورسن" رهبر این گروه افراط گرا طی یک سخنرانی به حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) توهین کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha