سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
توزیع 10 هزار نسخه قرآن مجید توسط سه سازمان اسلامی در نروژ

حوزه/ در پی حادثه جنجالی به آتش کشیدن قرآن مجید در یک اجتماع اسلام ستیزی در نروژ، سه سازمان اسلامی در این کشور می گویند برای آشناسازی مردم با قرآن، قصد دارن ۱۰ هزار نسخه قرآن مجید در بین مردم توزیع کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sputniknews، قرآن سوزی اخیر در نورژ توسط اسلام ستیزان، تنش ها و جنجال های جهانی زیادی را پیرامون بحث نفرت مذهبی و خط مشی پیش رو برای مبارزه با این روند در پی داشته است، در همین همین راستا سه سازمان اسلامی در کشور نروژ تصمیم به توزیع رایگان نسخ قرآن مجید در میان مردم گرفته اند.

انجمن هنر و فرهنگ مسلمانان نروژ ، انجمن ادبیات اسلامی و مسجد منهاج القرآن در اسلو در نظر دارند در مجموع ۱۰،۰۰۰ نسخه قرآن مجید را در چندین غرفه در پایتخت نروژ و احتمالاً برگن ، دومین شهر بزرگ نروژ که معمولا قطب فرهنگی این کشور در نظر گرفته می شود توزیع کنند.  

توزیع قرآن توسط سه سازمان اسلامی و با حمایت مالی اشخاص حقیقی انجام خواهد گرفت. این اقدام به عنوان پاسخی به اقدام اسلام هراسان برای به آتش کشیدن قرآن در ملاء عام بود که دو هفته پیش در یک گردهمایی نژادپرستانه در شهر کریستن ساند در نروژ به وقوع پیوست.

حمزه انساری عضو هیات امنای مسجد منهاج القرآن در اسلو در این باره به خبرنگاران گفت: من معتقدم که بسیاری از مردم نسبت به محتویات قرآن و اعتقادات واقعی مسلمانان کنجکاو هستند. ما امیدواری این پروژه در شبه زدایی قرآنی در جهان موثر باشد.

انجمن ادبیات اسلامی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که قرآن «ابراز عشق و گسترش دانش» را ترویج می کند و به نظر آنان وسیله ای موثر برای مبارزه با «نفرت و نژادپرستی» محسوب می شود.

گفتنی است هادیا تاجیک، وزیر سابق فرهنگ کار در نروژ و نخستین مسلمانی که در دولت این کشور فعالیت داشت نیز در سال ۲۰۱۴ ایده مشابهی داشت، البته آن زمان ایده پیشنهادی وی برای مقابله با افراط گرایی و گرایش جوانان مسلمان به داعش مطرح گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha