سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مردم شهر نروژی علیه اسلام ستیزی در کنار مسلمانان ایستاده اند

حوزه/ درحالی که اخیرا افراط گرایان در شهر کریستیان ساند قصد به آتش کشیدن قرآن مجید را داشتند که خشم جهانی را برانگیخت، روز جمعه جمعی از همشهریان غیرمسلمان با تجمع روبروی مسجد از مسلمانان حمایت کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn، مردم شهر کریستیان ساند در نروژ  علیه اسلام هراسی دوشادوش همشهریان مسلمان شان ایستاده  اند.

چند روز پس از یک گردهمایی ضداسلامی در این شهر که در آن رهبر یک گروه راست افراطی در نروژ با وجود هشدارها از پلیس تلاش کرد یک جلد کلام الله مجید را به آتش بکشد، راهپیمایی به خشونت کشیده شد و احساسات میلیاردی مسلمانان جریحه دار گردید.

این حادثه زمانی رخ داد که در 16 نوامبر یک گروه کوچک که خودشان را «اسلامی سازی نروژ را متوقف سازید» نام داده داند، راهپیمایی تحریک برانگیزی در کریستیان ساند به راه انداخته و نسخه ای از قرآن مجید را برای آتش زدن به همراه داشتند.

ویدئوهای این حادثه در شبکه های مجازی منتشر شد که نشان می داد قوسی رشید یک جوان مسلمان  فلسطینی تبار که در نروژ سکونت دارد به سمت لارس تورسن رهبر اسلام ستیزان پریده و مانع از به آتش کشیده شدن قرآن می شود.

 اکمل علی رهبر اتحادیه مسلمانان نروژ می گوید سعی دارد پای گروه اسلام هراس را به خاطر آتش زدن قرآن به دادگاه بکشد.

علی گفت: این یک جرم نفرت محور بود که آرن تومیر رهبر گروه ضدمسلمانی سعی داشتن با آتش زدن قرآن در ملاء عام به تصویر بکشد. وی با سخنانش به مسلمانان حمله کرد و دستورالعمل های پلیس را نیز نقض کرد.

علی افزود: علی رغم دستورالعمل مستقیم و واضع پلیس که هیچ کس حق ندارد در راهپیمایی ها وسایل آتش زا حمل کند و باعث ایجاد آتش در تظاهرات گردد آنان توجهی نکردند و این نقض واضع قانون نروژ است.

پس از این حادثه جامعه اسلامی شاهد تجمعات حمایتی از سوی مردم بودند. روز جمعه نیز گروهی از مردم شهر روبروی مسجد تجمع کرده و همدردی شان را با مسلمانان نشان دادند. آنان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی شان نوشته بود: «حتی اگر متفاوت باشیم، باهم هستیم.»

شهردار شهر نیز این حادثه را محکوم کرد و با جامعه اسلامی شهر ابراز همدردی کرد.

هارالد فیوری، شهر دار این شهر گفت: اینجا شهری برای همه است و ما با هم تلاش داریم تا یک سیستم تنوع جمعیتی را خلق کنیم. برخی اعمال تحریک برانگیز هستند که پشیمانی در برمی آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha