یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیوان وقف شیعی عراق

حوزه/ دیوان وقف شیعه عراق ضمن محکومیت حادثه سوزاندن قرآن کریم، خواستار توقف اقدامات ضد اسلامی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دیوان وقف شیعه عراق ضمن محکومیت حادثه سوزاندن قرآن کریم، خواستار توقف اقدامات ضد اسلامی شد.

وقف شیعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر بدون توجه به دو میلیارد مسلمانی که در اقصی نقاط جهان پراکنده شده‌اند، اهانت شنیع به نمادهای دین اسلام تکرار می‌شود و حمله گناه آلود و اهانت بزرگ انجام می گیرد.

دیوان وقف افزود: این یک اقدام غیرمسئولانه است، زیرا این جنایت علیه همه مسلمانان است و دولت سوئد مسئول شرکت در اقدامات تحریک نژادی است زیرا رسماً با اجازه دادن با این اقدام شوم موافقت کرده است.

دیوان وقف شیعه بیان داشت: این اقدامی محکوم و مردود است که هیچ ارتباطی با آزادی عقیده و بیانی که به آن می بالد ندارد و این اقدام غیرمسئولانه تأیید صریح مفهوم نفرت، تروریسم فکری و تبعیض نژادی است.

دیوان وقف ادامه داد: بنابراین از سازمان‌های حقوق بشر و نهادهای فعال بین‌المللی می‌خواهیم در برابر این رفتارهای انحرافی ایستادگی کنند و خواستار احترام به حقوق بشر فارغ از مذهب، نژاد و عقیده و اقدامات بازدارنده علیه برنامه‌ریزان و مرتکبان اعمال خشونت آمیز و تحریک علیه ادیان از جمله اقدامات ضد اسلامی به بهانه آزادی بیان شوند.

دیوان وقف همچنین خواستار صدور قطعنامه بین المللی الزام آور برای جلوگیری از هر گونه رفتاری که منجر به گسترش نفرت، نفرت و افراط گرایی در میان فرقه ها و مذاهب مختلف شد و بر تلاش برای مجازات قاطع عاملان برای حفظ صلح اجتماعی، مبارزه با تعصب دینی و فکری و الزام همگان به احترام به دین و نمادها تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha