جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر، اصرار برخی از مسئولین کشور های غربی در استفاده از اصطلاح "تروریسم اسلامی" را محکوم کرده و آن را اهانت به اسلام دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر، اصرار برخی از مسئولین کشور های غربی در استفاده از اصطلاح "تروریسم اسلامی" را محکوم کرده و گفت: آنها متوجه نمی شوند که این کار اهانت بزرگی به اسلام و مسلمین است.

وی این اقدام را بی توجی به شریعت اسلام دانست و افزود: قوانین و مبانی اسلام، تجاوز به حقوق تمامی انسان را جرم می داند که اولین آن حق انسان در زندگی، آزادی، برادری و احترام متقابل است.

شیخ الازهر تأکید کرد: نسبت دادن اتهام تروریسم به اسلام یا ادیان آسمانی دیگر، خلط و آمیختن نادرست حقیقت ادیانی که برای سعادت انسان آمده اند با استفاده از ادیان برای اهداف بی ارزش به دست گروه های اندک منحرف است.

احمد الطیب ادامه داد: کسانی که از استفاده این توصیف ناپسند و ناخوشایند دست بر نمی دارند، متوجه نیستند که راه را بر هرگونه گفتگوی ثمر بخش میان شرق و غرب را می بندند و زمینه را برای سخنان نفرت آمیز در میان اعضای جامعه فراهم می کنند.

شیخ الازهر از مسئولین و متفکران و صاحبان اندیشه غرب خواست متوجه این مسئله باشند که گفتن اینگونه اصطلاحات گمراه کننده، تنها بر تنفر و تعصب می افزاید و مبانی ادیان را که به دوری از خشونت و همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند، خدشه وارد می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha