جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: مسلمانان بیشترین قربانیان تروریسم هستند، اما برخی تلاش می کنند وانمود کنند تروریسم منحصر به اسلام است و از این رو مسلمانان میان چکش تروریسم و سندان اسلام هراسی قرار گرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمدالطیب شیخ الازهر که برای شرکت در نشست حکمای شرق و غرب به سوئیس سفر کرده روز جمعه در افتتاح دور سوم گفتگو میان حکمای شرق و غرب در شهر ژنو گفت: ما امروز در شرایطی در اینجا جمع شده ایم که نابسامانی بر جهان حاکم است و انسان ها به بحران اخلاقی مبتلا شده اند و مهربانی و صلح از جوامع رخت بر بسته و جای خود را به خودرایی و نفرت و درگیری داده است.

وی افزود: مایه تاسف است که در این شرایط ناگوار انگشت اتهام به سوی ادیان است و برخی ادعا می کنند که ادیان سازندگان تروریسم هستند در حالی که ادیان آمده اند تا صلح را میان مردم برقرار کنند و بر حرمت خون و جان انسان ها تاکید کنند.

الطیب ادامه داد: تروریسم فرقی میان متدین و ملحد و مسلمان و غیر مسلمان قائل نیست و مسلمانان بیشترین قربانیان تروریسم هستند، اما برخی تلاش می کنند وانمود کنند تروریسم منحصر به اسلام است و از این رو مسلمانان میان چکش تروریسم و سندان اسلام هراسی قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: صلح مقوله ای است که باید ابتدا میان روحانیون و علما و متفکران ساخته و ایجاد شود و پس از آن در میان مردم و عوام منتشر شود و در این میان تقویت و تحکیم مفهوم شهروندی می تواند ما را از بسیاری از مشکلات دینی و اجتماعی شرق و غرب نجات دهد؛ چراکه دیگر محکوم کردن و بیانیه دادن از سوی اهالی ادیان برای متوقف ساختن ترور و خشونت کافی نیست و وقت آن فرا رسیده که همه دست به دست هم اقدامی عملی و انسانی انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha