یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطیب الازهر

حوزه/ فاطمه زهرا(ع) هنگامی که می خواست درهمی را صدقه بدهد، آن را معطر و خوشبو می ساخت و سپس آن را در دست فقیر می نهاد تا به ما درس تواضع و فروتنی بیاموزد و این در حالی است که برخی از مردم صدقه را منت بر مردم به شمار می آورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد عبدالسلام، خطیب مسجد دانشگاه الازهر تاکید کرد: اسلام با صلح و آرامش در جهان منتشر شده و ما از مسلمانان می خواهیم به تمام دنیا این پیام را برسانند که دین اسلام دین حق و برتر و دین اخلاق نیکو است.

وی افزود: رسول خدا(ص) از ما خواسته بهترین امت روی زمین باشیم و ارزش های ما مهم ترین مفاهیم دینی ما است و قرآن کریم نیز برای پیوند دادن معاملات و عبادات با اخلاق است و پیامبر(ص) در این زمینه می فرماید: «إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق».

خطیب جمعه الازهر ادامه داد: ای مردم همدیگر را دوست بدارید و این دوستی و محبت را به همدیگر اطلاع دهید و برای همدیگر دعا کنید و بدانید که اگر نماز کسی او را از گناه باز ندارد، نمازش موجب دوری او از خداوند خواهد بود و سودی برای او ندارد و بر این اساس هر بنده مسلمان خدا باید چنان باشد که گویی اسلام است که روی زمین راه می رود همان کونه که رسول خدا(ص) نیز همچون قرآن زنده و رونده بود.

عبدالسلام افزود: فاطمه زهرا(ع) هنگامی که می خواست درهمی را صدقه بدهد، آن را معطر و خوشبو می ساخت و سپس آن را در دست فقیر می نهاد تا به ما درس تواضع و فروتنی بیاموزد و این در حالی است که برخی از مردم صدقه را منت بر مردم به شمار می آورند.   کلید واژه: خطیب جمعه الازهر – حضرت فاطمه زهراء – وحدت اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha