جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسن زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه گفت: روابط دو کشور ایران و چین یک رابطه‌ای تاریخی است که از زمان های گذشته برقرار بوده و باید تبادلات علمی و فرهنگی قوی داشته باشند.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی، امروز در دیدار سفیر چین در ایران  با مدیر حوزه های علیمه گفت: روابط دو کشور ایران و چین رابطه‌ای تاریخی است که از زمان های گذشته برقرار بوده است.

 معاون بین الملل حوزه های علمیه به روایتی از پیامبر مکرم(ص) که فرمودند« برای یاد گرفتن علم حتی باید به چین هم سفر کرد، اشاره کرد و گفت: این اهمیت رابطه بین دو کشور را از لحاظ علمی می رساندکه باید این دو کشور تبادلات علمی و فرهنگی قوی داشته باشند.

وی افزود: در گذشت مترجم چینی (که توانسته بود قرآن را به زبان چینی ترجمه نموده و در اختیار مردم و مسلمانان چین قرار دهد) را به سفیر و مردم این کشور تسلیت گفت و در ادامه در خصوص همکاری حوزه علمیه با مراکز علمی و پژوهشی چین اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی از حمایت دولت و ملت چین از 56 ملیت مسلمان در این کشور و وجود 21 هزار مسجد در چین تشکر و قدرانی کرد و این حمایت را، گامی مؤثر در ارتقای روابط دو کشور دانست.

خاطرنشان می شود:  همکاری‌های بین  ادیانی و علما، برگزاری نشست های علمی و تخصصی در علوم مختلف در قم و چین از پیشنهادهای معاون بین الملل حوزه های علمیه به سن پانگ، سفیر چین در ایران بود.

 انتهای پیام : 40/313

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha