جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زمانی

معاون بین الملل حوزه گفت: ما در حوزه نشر معارف دینی به زبان های زنده دنیا قصور کردیم و به آن اعتراف می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، صبح امروز در همایش بزرگ زباندانان حوزه، در مدرسه عالی دارالشفا گفت: همایش زبان دانان حوزه با مشارکت نهادهای فعال حوزوی در عرصه بین المللی برگزار شده است.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این همایش، اجابت به دستورات الهی است؛ خداوند آخرین فرستاده خود را و او را رحمت للعالمین قرارداد و همچنین علما را وارثان انبیاء قرارداد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: ما در حوزه نشر معارف دینی به زبان های زنده دنیا قصور کردیم و به آن اعتراف می کنیم؛ تبلیغ دین خداوند در سراسر جهان یک واجب شرعی برای همه ماست.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: این وجوب یک وجوب عقلی و شرعی است؛ تبلیغ معارف اسلامی برای بلاد از واجبات بسیار مهم است که در این حوزه نباید به هیچ عنوان کم کاری انجام شود.

وی گفت: امام راحل به عنوان یک ولی فقیه و یک مرجع بزرگ به وجوب این مساله تاکید داشتند که باید طلاب، معارف اسلامی را به زبان های مختلف به دنیا عرضه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی افزود: این همایش گسترش زباندانی در حوزه از مطالبات مقام معظم رهبری است و این همایش در همین راستا برگزار شد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری طلاب را به زباندانی در هفت حوزه زبانی زنده دنیا توصیه کردند؛ دشمنان برای یادگیری زبان های اسلامی تلاش گسترده ای انجام می‌دهند و ما نیز باید در این حوزه از شکل فعالانه خارج شویم و حالت فعلانه به خود بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: قبل از 500سال پیش در غرب دانشگاه یادگیری زبان های کشورهای اسلامی تاسیس شده است.

وی گفت: طلابی که به کشورهای مختلف برای تبلیغ حضور یافته اند بارها مسیحیان و یهودیانی که به زبان های اسلامی مسلط بودند مشاهده کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با تقدیر از شورای عالی حوزه برای تصویب آموزش زبان در پایه دوم حوزه، افزود: این همایش گام اول در توسعه زبان خارجی در حوزه است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، طلاب ما باید به هفت زبان مسلط شوند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: در این همایش از برخی از زباندانان برتر حوزوی که تلاش گسترده ای برای توسعه زبان های خارجی در حوزه کرده اند، تجلیل خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: از طلاب می خواهیم تمام تلاش خود را برای یادگیری زبان های خارجی به کار گیرند؛ مدیران ارشد حوزه نیز در این زمینه راه را برای یادگیری زبان های دنیا در تمام استان های کشور هموار کنند.

وی در پایان از حضور و فعالیت 3000زباندان در حوزه علمیه قم خبرداد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha