یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی امیرخانی بین الملل

حوزه/ مدیر بخش مطالعات معاونت بین الملل حوزه گفت: مبلغان نسبت به فرصت ها و فرهنگ های ملل آشنایی ندارند و اگر بدانند تا چه اندازه عطش و استقبال از دین در دنیا وجود دارد، بحث زبان آموزی را جدی تر می گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی امیرخانی امروز در کمیسیون تخصصی همایش زباندانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» با اشاره به موانع فراگیری زبان در حوزه های علمیه، اظهار داشت: با توجه به متون دینی و روایات اهل بیت(ع) سفارشات و تاکیداتی بر یادگیری زبان برای مبلغان دینی شده است.

وی با اشاره به آیه 4 سوره ابراهیم، ابراز داشت: بر اساس این آیه تاکید شده است که هیچ پیامبری جز به زبان قومش فرستاده نشده است تا حقایق را بیان کند.

مدیر بخش مطالعات معاونت بین الملل حوزه با بیان اینکه امام راحل(ره) بر ضرورت زبان آموزی تاکید داشت، ابراز داشت: ایشان بر تبلیغ و ترویج آموزه های اسلام ناب با نگاه بین المللی و جهانی تاکید می کردند.

حجت الاسلام امیرخانی با اشاره به شاخص ترین موانع فراگیری زبان در حوزه، گفت: بلاتکلیفی و سردرگرمی طلاب زبان آموز یکی از این عوامل است، چرا که بحث زبان متولی خاصی ندارد.

وی افزود: مراکز و موسسات مختلف هرکدام با یک رویکرد و سلیقه کار زبان را انجام می دهند که برکاتی دارند، اما مرکز متولی وجود ندارد. 

مدیر بخش مطالعات معاونت بین الملل حوزه با بیان این که اکثر مبلغان ضرورت و اهمیت زبان آموزی را درک نکرده اند، تصریح کرد: باید ضرورت و انگیزه زبان آموزی را برای مبلغان ایجاد کرد تا همانند تبلیغ در ماه مبارک رمضان به صورت خودجوش به دورترین نقاط کشور اعزام شوند.

وی تصریح کرد: مبلغان نسبت به فرصت ها و فرهنگ های ملل آشنایی ندارند و اگر بدانند تا چه اندازه عطش و استقبال از دین در دنیا وجود دارد، بحث زبان آموزی را جدی تر می گیرند.

مدیر بخش مطالعات معاونت بین الملل حوزه افزود: حجم سنگین آموزشی حوزه و مدارس نیز اجازه فرصت زبان آموزی را نمی دهد که امیدواریم با اجرای طرح جامع آموزشی این نقیصه برطرف شود.

حجت الاسلام امیرخانی تصریح کرد: معاونت آموزش حوزه نسبت به زبان آموزی اهتمام بیشتری داشته باشد تا از حاشیه به متن بیاید.

وی گرفتاری های شخصی و مشکلات مادی و معنوی طلاب زبان آموز را یکی دیگر از موانع فراگیری زبان در حوزه عنوان کرد و گفت: در حوزه علمیه قم 3هزار زباندان داریم، اما باید بررسی شود که چه حمایتی از آن ها صورت می گیرد، چرا که برخی از این افراد با هزینه شخصی نادرترین زبان های دنیا را یاد گرفته اند.   

مدیر بخش مطالعات معاونت بین الملل حوزه افزود: برخی از مراجع تقلید در گذشته شهریه بیشتری برای طلاب زبان آموز اختصاص می دادند.

حجت الاسلام امیرخانی در پایان با بیان این که مراکز آموزشی زبان در قم زیاد است، تصریح کرد: تعدد شیوه های زبان آموزی و عدم ارائه مدرک رسمی از دیگر عواملی است که مانع فراگیری زبان در حوزه می شود.

انتهای پیام/313 /33   

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha