چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماندگاری

حوزه/ مبلغ حوزه علمیه گفت: اگر حوزه می خواهد علمدار تبلیغ و تبیین دین باشد، زبان ها را بداند و در این صورت می‌تواند در عرصه های مختلف دنیا وارد شود باید نسبت به زبان آموزی اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» بیان داشت: امروز هر زبان برای خود یک دنیا است؛ اگر ما می خواهیم دین خود را به کشورهای دیگر منتقل کنیم باید به زبان های آنها وارد شویم.

وی افزود: اگر کسی زبان انگلیسی یادبگیرد به دنیای انگلیسی زبانان وارد شده است و نظیر این زبان اگر به سراسر زبان ها مسلط شویم در حقیقت به فرهنگ و دنیای مردم آن زبان وارد شده ایم.

این محقق حوزه گفت: اگر ادعا داریم که می خواهیم دین را به مردم ملل جهان منتقل کنیم نیازمند آن هستیم که به زبان مردم دنیا نیز مسلط شویم.

وی اظهارکرد: امروز دیگر آن اعتقاد وجود ندارد که در مقابل این مسایل بایستد و مثل برخی زمان ها نیست که این گونه کارها را تقبیح کنند؛ در حقیقت کسی یادگیری زبان را کفریات نمی داند و زمینه کار در این رابطه بسیار فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: از علائم ائمه(ع) این است که به زبان های هر قوم مسلط بودند؛ حتی ائمه(ع) زبان حیوانات را نیز می دانستند حال که ما مکلف به این مساله دوم نیستیم حداقل باید در مورد اول به این تکلیف در رساندن دین به مردم عمل کنیم.

وی گفت: اگر حوزه می خواهد علمدار تبلیغ و تبیین دین باشد، زبان ها را بداند در این صورت می تواند در عرصه های مختلف دنیا وارد شود باید نسبت به زبان آموزی اقدام کند.

رئیس  هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا، خاطرنشان کرد: امروز با زبان های محلی و غیر محلی صدها و هزاران زبان در سطح جهان وجود دارد که باید برای همه این مردم برنامه ریزی داشته باشیم.

وی گفت: وقتی خاطرات بسیاری از فعالان تبلیغی را مشاهده و مطالعه می کنیم به نکات عجیبی بر می خوریم از آن جمله که در جهان نقاطی وجود دارد که مردم این مناطق غیر از زبان خود به هیچ زبانی مسلط نیستند و اگر کسی اسلام را به این زبان ارایه نکند مردم آنجا نمی توانند از اسلام بهره ببرد؛ در حقیقت اسلام به این مردم عرضه نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha