پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  ملک دار

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه در جمع اعضاء کمیسیون شرکت کننده در همایش بزرگ زبان دانان حوزوی گفت: نیازمند نهضت زبان آموزی در حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رئیس کمیسیون زبان دانان حوزوی افزود: باید درکنار این نهضت آسیب شناسی زبان را هم جدی بگیریم. اگر درکنار هر کاری به آسیب شناسی آن موضوع توجه نشود قطعا صدمات جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد.

وی  اظهار داشت: یکی از آسیب های جدی زبان آموزی حوزه، عدم آمار جامع اطلاعاتی است. باید مرکزی در این رابطه تأسیس شود تا کارهای مربوط به برنامه ریزی، ساماندهی، حمایت از مبلغان زبان آموز و اعزام برای تبلیغ در مناطق هدف از طریق آن مرکز صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار ابراز اشت:  بایدبدانیم مبلغان بین المللی دارای چه شاخصه و مهارت های هستند؟ آیا این مبلغ مهارت لازم در عرصه بین الملل غیر از زبان را دارد یا نه؟ مبلغ بین الملل باید در مبانی اسلام قوی باشد تا بتواند آموزه های دینی  و الهی را با زبان های مختلف در جهان بیان کند.

وی ادامه داد: به تعبیر بزرگان دین، حوزه نباید نهال فروشی کند، بلکه باید طلابی را در عرصه دین و مجامع بین الملل برای تبلیغ آموزهای  اسلام ناب پرورش داد .

رئیس کمیسیون زبان دانان حوزوی افزود: مبلغ بین الملل باید در معرفت دینی و قرآنی کامل و مسلط باشد تا بتواند تشنه‌گان معارف اهل‌بیت(ع) را سیراب کند و اگر مسلط نباشد، قطعا در دام دشمن گرفتار خواهد شد.

طلاب مبلغ از لحظه ورود به کشور هدف، زیر ذره بین دشمن خواهند بود و اگر هوشیار نباشیم ممکن است از او برای اجرای برنامه های خود استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار گفت: باید برای اجرای کار بهتر در فضای بین الملل ستادی  از مراکز فرهنگی و حوزوی در داخل کشور تأسیس شود تا بتواند همه امور مربوط به برنامه ریزی، هدایت و حمایت از مبلغان بین الملل را انجام دهد.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha