دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام قنبری معاون آموزش المصطفی

حوزه/ رئیس دانشگاه مجازی المصطفی به گرایش بیشتر طلاب به تعلیم زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: حوزه به زبان های دیگر نظیر کره ای و ژاپنی نیز برای تبلیغ مبلغان نیاز دارد و به همین دلیل باید انگیزه فراگیری زبان های مختلف را ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزازی «حوزه»، حجت الاسلام قنبری امروز در کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی با موضوع «آسیب شناسی زبان آموزی در حوزه های علمیه و راه های برون رفت از آن» در سخنانی با بیان اینکه طلاب از ابتدا انگیزه کافی برای زبان آموزی ندارند، اظهار داشت: در صورتی که انگیزه وجود داشته باشد تمام موانع زبان آموزی برطرف خواهدشد.

وی با بیان اینکه انگیزه زبان آموزی را باید در طلاب ایجاد کرد، تصریح کرد: البته طلاب باید از درون، انگیزه زبان آموزی داشته باشند و باید این گونه استنباط کنند که هیچ حمایتی صورت نخواهد گرفت، اما آن ها تلاش کنند.  

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با اشاره به اینکه لزوم یادگیری زبان و فلسفه تعلیم زبان آموزی را باید به زبان آموزان طلبه گوشزد کرد، ابراز داشت: همچنین باید انگیزه الهی و نیت خدمت به دین بدون چشمداشت مالی را در طلاب زبان آموز تقویت کرد.

حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه نشاط جوانی بهترین زمان برای آموزش زبان به طلاب است، اظهار داشت: با افزایش سن طلاب دغدغه های شخصی و کاری بیشتر می شود و نمی توان در سنین بالا به تعلیم مطلوب زبان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه باید تا پایه ششم دو زبان به طلاب آموخته شده باشد، گفت: دغدغه های کاری طلاب یکی از عوامل ممانعت از فراگیری زبان و کاهش انگیزه ها می باشد که باید برطرف شود.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با بیان اینکه استعدادسنجی زبانی از دوره اول زبان آموزی صورت گیرد، ابراز داشت: همه افراد استعداد زبان آموزی را ندارند و این مسئله امری طبیعی می باشد که باید با استعدادسنجی روانی و علمی از صحت وجود این استعداد اطمینان پیدا کرد.

حجت الاسلام قنبری در پایان به گرایش بیشتر طلاب به تعلیم زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: حوزه به زبان های دیگر نظیر کره ای و ژاپنی نیز برای تبلیغ مبلغان نیاز دارد و به همین دلیل باید انگیزه فراگیری زبان های مختلف را ایجاد کرد.

انتهای پیام /313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha