جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهارکرد: هجرت طلاب بدون زبان امکان پذیر نیست و طلاب برای حضور موفق در عرصه تبلیغی باید به زبان های بلاد مسلط شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در همایش بزرگ زباندانان حوزه در مدرسه عالی دارالشفا گفت: در قرآن هرجا که یا «ایهاالناس» آمده در حوزه بین الملل است.

وی افزود: دفاع، اقامه کتب آسمانی، تسخیر کره زمین به وسیله دین اسلام و... از جمله مباحث عمومی قرآنی در حوزه بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: هجرت نیز بدون زبان امکان پذیر نیست و طلاب برای حضور موفق در عرصه تبلیغی باید به زبان های بلاد مسلط شوند.

این مبلغ حوزوی با اشاره به نامه رهبری به جوانان اروپایی گفت: در این حوزه اگر بخواهیم مباحث قرآنی را به درستی به جوانان اروپایی عرضه کنیم، باید این مطالب را به شکل طبقه بندی شده و زیبا عرضه کنیم؛ در این عرصه آیاتی را انتخاب کرده و برای جوانان اروپایی ترجمه و بیان کنیم.

وی افزود: دین جهانی، قطعا نیازمند تسلط به زبان های خارجی است  و در این زمینه باید به لوازمی نیز عمل کرد که اولین بایسته آن، تسلط به علوم حوزوی و معارف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: باید از زمان و وقت مخصوصاً ایام تعطیل در آموختن مهارت‌های تبلیغی استفاده کرد؛ تفسیر نمونه کتابی است که در زمان تعطیلات حوزوی نوشته شد ،امام راحل در کشور ترکیه از این فرصت استفاده و تحریرالوسیله را به رشته تحریر در آورد.

وی افزود:اولویت بندی در حوزه تبلیغ از مهمترین بایسته های تبلیغ است؛ نباید در حوزه تبلیغ هوا و هوس را ممزوج کنیم؛ در این عرصه باید به اولویت ها توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: صرف زبان دانی، موفقیت در تبلیغ را تضمین نمی کند؛ در این زمینه مهارت های دیگر لازم است که از آن جمله می توان به مهارت بیان و تبیین معارف اشاره کرد.

این مبلغ حوزوی گفت: طلاب مبلغ در حوزه بین الملل به هیچ عنوان نباید از تبلیغ در کشور خود غافل شوند؛ قرآن بیان می کند که اول باید تبلیغ را از خود شروع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: نسل نو باید هدف اصلی در تبلیغ باشد و قرآن به عنوان پایه اصلی در تبلیغ قرار گیرد.

این مبلغ حوزوی گفت: کار در حوزه تبلیغی باید با مشارکت نهادها و افراد تاثیرگذار در این حوزه باشد؛ ابتکار و استفاده از فضاهای مجازی از دیگر بایسته های تبلیغ در عرصه بین الملل است.

وی افزود: اخلاق بسیار مهم تر از استدلال است زیرا اکثر افرادی که تحت تاثیر اسلام قرار گرفته و راه خود را پیدا کرده اند، با اخلاق علمای ما این راه را انتخاب کردند نه صرف استدلال.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha