پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حبیب ارزانی

حوزه/ دبیر کمیسیون تخصصی همایش زباندانان حوزه گفت: آسیب شناسی و شناسایی عوامل ضد انگیزشی، از جمله مهمترین آسیب ها در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ارزانی، پیش از ظهر امروز در همایش زبان دانان حوزه، در مدرسه عالی دارالشفا در تشریح کمیسیون تقویت و توسعه در زبان آموزی این همایش گفت: اگر بپذیریم که یکی از ماموریت های اصلی حوزه، تبلیغ بدون توجه به محدودیت های زبانی، جنسیتی و مکانی است، باید زبان قوم مخاطب را بدانیم.

وی افزود: در کمیسیون تقویت و توسعه در زبان آموزی که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حضور اندیشمندان حوزوی برگزار شد راه های توسعه و تقویت زبان آموزی در حوزه بررسی شد.

دبیر کمسیون تقویت و توسعه در زبان آموزی در حوزه، تصریح کرد: لزوم تبیین جایگاه زبان در حوزه های علمیه و تعریف اهداف عالی در حوزه، چشم انداز زبان در حوزه، تشکیل کارگروه در شناسایی مناطق تبلیغی و طلاب زباندان، توجه به آموزش زبان عربی به عنوان درس اصلی حوزه در این کمیسیون مورد توجه قرار گرفت.

حجت السلام والمسلمین ارزانی بیان کرد: آسیب شناسی و شناسایی عوامل ضد انگیزشی، از جمله مهمترین آسیب ها در این حوزه است.

وی گفت: عدم آگاهی طلاب مستعد از اهمیت زبان آموزی، عدم احساس نیاز به مکالمه به زبان عربی و دشوار بودن زبان های غیرعربی، حجم زیاد دروس حوزوی در پایه های بالا و نداشتن فرصت برای آموزش زبان، عدم اعطای مدرک معتبر برای ارایه به مراکز استخدامی در سراسر کشور از جمله موانع طلاب در این زمینه است.

دبیر کمیسیون تخصصی همایش زباندانان حوزه، یادآورشد: در حوزه توسعه کمی نیازمند مخاطب شناسی، دشمن شناسی و شبهه شناسی در عرصه زبان هایی چون عربی، انگلیسی، اسپانیولی، عبری، مالایی، فرانسوی، پرتغالی، چینی و روسی هستیم.

وی گفت: از مشکلات همیشگی طلاب در این عرصه فقدان منابع مناسب و هدفمند بوده است؛ استفاده از جدید ترین متدهای آموزشی و توسعه منابع آموزش یکی از نیازهای حوزویان فعال در این زمینه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha