جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ، باتاکید بر مانوس شدن طلاب با قرآن و نهج البلاغه گفت: حوزه هاي علميه متاسفانه از تدريس قران و نهج البلاغه دور شده اند، لذا باید به این مهم توجه گردد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین  محسن قرائتي، در جمع طلاب و روحانيون اصفهان كه طي مراسمي به مناسبت سالروز شهادت امام هادي(ع) در مدرسه علميه امام سجاد(ع) جمع شده بودند، اظهار كرد:بيش از 55سال است كه طلبه و و در لباس سربازي امام زمان هستم كه عصاره تجربه خود را در چند نكته براي شما بيان مي كنم.

وی، عنوان كرد: متاسفانه بسياري از تحقيقاتي كه در حوزه و دانشگاه انجام مي شود، به تولید علم نمی انجامد و  اين يك آسيب جدي است، طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب ،‌توليد علم با توليد مقاله و تحقيق متفاوت است.

اين كارشناس ديني تاكيد كرد: از تعطيلات و وقت هاي اضافه حداكثر استفاده را ببريد، متاسفانه افزايش تعطيلات يكي ديگر از آسيب هاي حوزه علميه  است، طلاب و روحانيت نبايد اجازه بدهند حتي چند ساعت از عمرشان به بطالت هدر رود، حتي اگر حوزه هم تعطيل بود طلاب نبايد كار و تبليغ و تحقيق را يك لحظه تعطيل كنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان كرد: من با استفاده از همين تعطيلات حوزه توانستم ، تفسير نمونه خود را  توليد و تهيه كنم كه امروز بيش از 80 بار چاپ مجدد شده است و به 5زبان زنده دنيا ترجمه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتي تصريح كرد: اساتيد حوزه علميه نبايد اجازه دهند طلاب دچار روزمرگي شوند و از مباحث اصلي  و نيازهاي روز غافل بمانند، رمز موفقيثت طلاب وروحانيت اين است كه فقط اكتفا به دروس حوزه نكنند و خود نيز همتي مضاعف به خرج دهند و از هر فرصتي به منظور تحقيق و افزايش دانش ديني بهره ببرند.

وي اذعان كرد: حضور و تدريس جدي كتب ارزشمند  قرآن كريم و نهج البلاغه در حوزه بر قوا و قوت مباحث حوزوي مي افزايد و دري از دانش را به روي  طلاب  مي گشايد كه در صورت استفاده آنان را به سعادت دنيايي و اخروي نائل مي آورد.

اين كارشناس ديني متذكر شد: متاسفانه امروزدر جامعه  و حوزه، قرآن و نهج البلاغه محجورو مغفول واقع شده است،که باید در این زمینه اهتمام ویژه گردد.

وي با بیان اینکه تفسير، تهذيب و تبليغ سه ركن اساسي است كه حوزه هاي علميه بايد نسبت به ترويج و تقويت  آن اهتمام داشته باشند، یادآورشد: قرآن همواره نسخه اي شفا بخش براي همه مراحل زندگي است، متاسفانه در بعضي اوقات ديده مي شود كه كفار بيشتراز مسلمانان به آيات قرآن توجه دارند و عمل مي كنند.

این استاد حوزه، در ادامه نسبت به چرايي معصوميت امام اطهار گفت: قرآن کرارا سفارش كرده است كه مسلمانان نبايد از افراد مفسد، ظالم، مفسر،كافر و جاهل و دنبال روي هوا  هوس پيروي كنند؛ همچنين در جاي ديگر مي فرمايد كه مسلمانان موظف هستند كه اطاعت خدا، پيامبر و اولو الامر را نمایند، بنابراين با جمع اين دوآيه اين چنين برمي آيد كه  ائمه اطهار كه دستور به اطاعت آنان شده است، داراي رذايل ذكر شده  نبوده و بنابراين معصوم هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha