پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در خانواده روحانیون ایران حدود 20هزار نخبه دکتر و مهندس داریم که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی امروز در مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد گفت: در حوزه بحث هجرت باید جدی گرفته شود.

ظرفیت های حوزه های علمیه به کار گرفته شود

وی افزود: از سوی قرآن کسی که هجرت نکند تحریم شده، یعنی نه او را دوست داشته باشید و نه به او مسوؤلیت دهید. لذا باید به شکلی سیاست گذاری کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت های تولیدی استفاده کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید یه گونه ای آموزش دهیم که اگر طلبه ای حتی  یک سال هم طلبه بود، مقدمه ای از توانایی ها را داشته باشد؛ و اگر مثلا شش سال طلبه بود، شش حرفه را فرا گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یادآورشد : اولاً طلاب از تعطیلات به خوبی استفاده کرده و مباحثی مثل تفسیر قرآن و نهج البلاغه نیز در حوزه باید جدی گرفته شود.

وی اظهارکرد: باید در عرصه های مختلف اجتماعی از ظرفیت های اسلام در بخش های مختلف طبیعی، تجربی، مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی و.... استفاده شده و آنها را به چرخه تولید علم کشور وارد کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: در خانواده روحانیون ایران حدود 20هزار نخبه دکتر و مهندس داریم که از این ظرفیت استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ایجاد موسساتی چون مهدویت و نماز و... گفت: امروز 300 فارغ التحصیل در این مرکز تخصصی مهدویت به عرصه تبلیغی کشور وارد شدند؛ همچنین در حال حاضر صدها طلبه فاضل در عرصه تخصصی نماز تحصیل کرده اند. شیوه های تفسیرگویی، احکام گویی، قصه گویی، حل و فصل مسایل بین مردم و... نیز بسیار مهم هستند و باید در این زمینه کارهای تخصصی انجام پذیرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha