شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در قرآن تنها درباره نظام مهندسی،440آیه برای ساخت و ساز وجود دارد و با ارائه این نکات، متخصصین این رشته، متعجب شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امروز در همایش تجلیل از ائمه جماعات موفق مدارس آموزش و پرورش سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهارداشت: باید خدا را شکر کرد که به عنوان ائمه جماعات برای نسل آینده کشور مشغول به فعالیت در مدارس هستید. این عمل ارزشمند است و باید قدر آن را دانست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: برگزاری نماز جماعت برای کودکان و نوجوانان اگرچه در ظاهر عملی کوچک است ولی در حقیقت آن را نباید سبک شمرد؛ زیرا شما با کسانی سروکار دارید که دارای روح لطیف و از فطرت پاکی برخوردارند. بنابراین باید این عمل را بزرگ شمرد و قطعاً این گونه اعمال رضایت خدا را نیز به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بزرگان دین خدمت به نوجوانان را در ابعاد مختلف مانند بیان احکام، برگزاری نماز جماعت و جلسات دعا را افتحار دانسته و برای این اعمال، قصد قربت می‌کردند و در واقع خدمت به نوجوانان را خدمت به حضرت ولی عصر(عج) می‌دانستند.

استاد قرائتی با توصیه به ائمه جماعات گفت: مطالعه و یادگیری تفسیر و نهج البلاغه برای شما لازم است، برای این‌که ببینید آیات قرآن چقدر تمثیلات، داستان‌های عبرت آمیز و زیبا دارد و اساسا قرآن کتابی است که به فرموده معصوم (ع) هر حرفش معانی خاصی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: مباحث برگرفته از قرآن، اگر زیبا و درست بیان شود، معجزه خواهد کرد؛ زیرا قرآن بزرگترین معجزه است. بنابراین برای ارائه قرآن نیازمند به هیچ امکاناتی نیستیم، جز این‌که یک دور تفسیر و نهج البلاغه را مطالعه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که اسلام در همه موارد حرف برای گفتن دارد، اظهارداشت: در قرآن تنها درباره نظام مهندسی،440آیه برای ساخت و ساز وجود دارد و با ارائه این نکات، متخصصین این رشته، متعجب شده اند که دین اسلام چه نکات ارزشمندی دارد که تاکنون نتوانستیم به آن دست پیدا کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha