پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرائتی

حوزه/ برخی ها به اشتباه بیان می کنند که «وقتی جهان پر از ظلم و فساد شد، امام زمان(عج) ظهور می کند، پس ما هم باید گناه کنیم!»؛ این مسأله از اساس اشتباه بوده و عدم ظهور امام عصر(عج) به دلیل همراهی نکردن ما شیعیان با ایشان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، امروز در آیین اختتامیه بیست و سومین اجلاس سراسری نماز که در اهواز برگزار شد، با  تاکید براین که باید پژوهش را جدی گرفت، اظهار داشت: طلاب و روحانیان به ویژه آن دسته از افرادی که در زمینه تبلیغ دین فعالیت می کنند، باید به مسأله پژوهش اهتمام جدی داشته باشند.

*ضرورت انجام پژوهش های قرآنی

 وی، پژوهش قرآنی را مهمترین نوع پژوهش عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه باید طلاب پژوهش محور در عرصه های قرآنی و مهدویت را تربیت کنند و تا در آینده کارآمدی لازم برای پاسخ گویی به شبهات و نیازهای مردم را داشته باشند.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با تأکید بر مطالعه تفاسیر قرآن، اذعان داشت: تفسیر نمونه با دورهم جمع شدن تنی چند از علما آن هم در ایام تعطیل نوشته شد؛ پس همین ساعات و ایام تعطیلی را غنیمت شمردید که آثار و برکات فراوانی دارد.

*تاکید بر زمینه سازی ظهور

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود، به شرایط منتظران ظهور اشاره کرد و گفت: انتظار مهدی موعود(عج) بدین معنا نیست که دست روی دست بگذاریم! بلکه باید برای ظهور حضرت زمینه سازی کرد.

 وی در ادامه افزود: برخی ها به اشتباه بیان می کنند که «وقتی جهان پر از ظلم و فساد شد، امام زمان(عج) ظهور می کند، پس ما هم باید گناه کنیم!»؛ این مسأله از اساس اشتباه بوده و عدم ظهور امام زمان(عج) به دلیل همراهی نکردن ما شیعیان با ایشان است.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امام زمان(عج) را حاضر و ناظر بر اعمال مردم دانست و گفت: همان طور که اگر دست شما زخم شود، مغز شما با خبر می شود، امام زمان(عج) نیز شاهد و ناظر بر اعمال همه مردم است.

 *اشک امام زمان(عج) را جاری نکنیم

وی با بیان این که باید نسبت به امام زمان(عج) معرفت داشته باشیم، تصریح کرد: مبادا فردی با گناه اشک چشمان حضرت ولی عصر(عج) را جاری کند. تلاش کنید تا با انجام فرایض دینی و اهتمام به نماز مقدمات ظهور ایشان را فراهم آورید.

 *انتقاد از کم توجهی به منبر قرآنی

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در پایان سخنان خود، با اشاره به این که منبر قرآنی در کشور خیلی کم است، خطاب به روحانیون حاضر در مراسم، گفت: با شرکت در دوره های مهدویت و تفسیر قرآن، آنچنان علم قرآنی خویش را افزایش دهید که در آینده بتوانید به سؤالات مردم از زبان قرآن پاسخ دهید.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • tifaa.com IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    ممنون از مطالب خوبتون