یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ امام جمعه دزفول گفت: اگر مسؤولین دولت و علما می خواهند مسأله نماز را به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کنند باید در این خصوص همفکری و همکاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، که در حاشیه بیست و سومین اجلاس سراسری نماز انجام شد، با بیان این که این اجلاس تفاوت محسوسی با دیگر برنامه های سالیان گذشته داشت، گفت: به نظر می رسد این اجلاس متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد و این مسأله را میتوان از نوع مطالب و مقالات ارائه شده در آن پی برد.

وی با اشاره به شعار  بیست و سومین اجلاس سراسری نماز « نماز و تعالی فرهنگی»، بیان داشت: به یقین تعالی فرهنگی در گرو اهتمام به نماز است که باید فرهنگ آن در جای جای میهن اسلامی ایران نهادینه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی با بیان این که اجلاس نماز از نقاط قوت خوبی برخوردار بود، ادامه داد: این اجلاس ضمن دارا بودن نقاط قوت بسیار، اما نقاط ضعفی همچون کلیشه ای صحبت کردن برخی از مسؤولان و اکتفا کردن به شعار را هم داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، خواستار کاربردی کردن مسایل مطرح شده در این اجلاس شد و تصریح کرد: اگر خواهان گسترش فرهنگ نماز در جامعه هستیم باید آن مباحث و ثمرات تئوری که داشته را در قالب آیین نامه های اجرایی قرار دهیم.

امام جمعه دزفول، با اشاره به وظیفه دولت در خصوص ترویج فرهنگ نماز، گفت: دولت وظیفه سخت افزاری را بر عهده داشته و علما و نخبگان فرهنگی نیز در زمینه نرم افزاری و فکری عهده دار این وظیفه هستند که باید با تعامل و همراهی با یکدیگر خروجی کارآمد و موفقی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: دولت باید نسبت فعالیت های کمی داشته و علما و روحانیان در بحث کیفیت باید تلاش کنند؛ از این رو اگر ما می خواهیم مسأله نماز را به گفتمانی در جامعه تبدیل کنیم باید در این خصوص همفکری و همکاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی در پایان، عمق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی ترویج نماز را یکی از ضروریات اصلی کارهای مبلغان عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان باید با اجرای فعالیت های فرهنگی و آسیب شناسی در زمینه نماز مشکلات و موانع موجود بر سر راه هرچه بیشتر توسعه دادن این فریضه الهی را بردارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha