سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی/امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول گفت: تشویق دولت فرانسه و سران جبهه استکبار از نشریه موهن فرانسوی و چاپ و توزیع بالای آن، نشان دهنده حمایت رسمی دولتمردان غربی از توهین به مقدسات اسلامی است.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدام زشت و شنیع نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در خصوص انتشار کاریکاتور موهن پیامبراعظم(ص)، این اقدام را توطئه ای حساب شده علیه اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: این اقدام زشت، نشان دهنده حقد و کینه قلبی آنها به آرمان های راستین اسلامی است.

وی، مهمترین هدف این اقدام زشت را شعله ور کردن آتش اختلاف در دنیا عنوان کرد و گفت: از آنجایی که مسلمانان مردمی، صلح طلب و آرام هستند، مجله فرانسوی «شارلی ابدو» این اقدام را انجام داده تا به واسطه آن آتش خشم و اعتراض مسلمانان را برانگیزد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، به اقدامات تروریستی رخ داده در فرانسه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: به نظر می آید که دولت فرانسه از اتفاقات اخیر نه تنها ناراحت نیست، بلکه از آن به عنوان ابزاری برای خشن جلوه دادن چهره صلح طلب اسلام استفاده کرده تا از این طریق افکار جهانی را نسبت به آرمان های اسلامی تحریک و بدبین کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، با تأکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران و علمای بزرگ جهان اسلام با ترور، گفت: با این که در آیین اسلام با ترور مردم به شدت مخالفت شده و این مسأله را علمای اسلام بارها تکرار کرده اند، اما دولتمردان غربی این دسیسه را در پیش گرفته اند تا سناریوی همیشگی خود که چیزی جز اتهام زنی به مسلمانان نیست، را عملیاتی کنند.

امام جمعه دزفول با تأکید بر این که در جریانات ضد اسلامی، همیشه پای اسرائیل در میان است، افزود: تشویق دولت فرانسه و دیگر سران جبهه استکبار از نشریه موهن فرانسوی برای چاپ و توزیع بالای آن، نشان دهنده حمایت رسمی دولتمردان غربی از توهین به مقدسات اسلامی است.

وی در پایان مهمترین وظیفه علما را روشنگری نسبت به اهداف این عمل شنیع غرب دانست و گفت: بهترین راه مقابله با این نوع هجمه ها، بیان زیبایی های دین و مطرح کردن لطافت و عطوفت پیامبر رحمة للعالمین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha